عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران: مرگ ستار بهشتی می‌تواند ناشی از پیامدهای ضربه یا فشار روانی باشد

دوشنبه, 4ام دی, 1391
اندازه قلم متن

yadbud-sattar

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد به دلیل اینکه ستار بهشتی بیماری نداشته محتمل‌ترین دلیل مرگ می‌تواند ناشی از ضربه یا ضربات یا فشار شدید روانی باشد.

ستاربهشتی کارگر وبلاگ نویس ، در نهم آبان از سوی پلیس فتا (پلیس سایبری) بازداشت و پنج روز بعد در زندان جان خود را از دست داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز دوشنبه (۴ آذر / ۲۴ دسامبر) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسرای خارک و ناحیه ۱۹ به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش سایت “بازتاب امروز”، دولت‌آبادی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت پرونده ستار بهشتی گفت: «یک کمیسیون ۱۱ نفره شامل متخصصین مختلف که جامع‌ترین کمیسیون پزشکی بود تشکیل شد که در آن متخصصین داخلی، کلیه، گوارش، روانشناس و سایر تخصص‌ها حضور داشتند و پس از برگزاری یک جلسه ۳ ساعته نظریه سابق را تایید کردند.»

بازتاب امروز از قول عباس جعفری دولت‌آبادی می‌افزاید: «در این نظریه آمده است با توجه به اینکه مرحوم ستار بهشتی بیماری خاصی نداشته است فوت می‌تواند ناشی از پیامدهای ضربه یا فشار روانی باشد.»

دولت‌آبادی از قول پزشکان کمیسیون تحقیق درباره مرگ ستار بهشتی گفته است: «همه پزشکان گفتند مرگ نمی‌تواند بر اثر ضربه به سر بوده باشد و احتمال شوک بسیار قوی است.»

ستار بهشتی، کارگر ساکن رباط کریم کرج، به دلیل نوشتن مطالبی در وبلاگ خود، روز ۹ آبان سال جاری در خانه خود توسط پلیس فتا (پلیس سایبری) بازداشت شد. روز ۱۶ آبان مقام‌های مسئول با خانواده او تماس گرفتند و خبر مرگ وی در زمان بازداشت را دادند.

پس از مرگ ستار بهشتی، عده‌ای از زندانیان اوین با انتشار نامه‌ای شهادت دادند که او شکنجه شده است. این در حالی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه ایران، تصریح کرد که در تحقیقات چیزی به دست نیامده که نشان دهد تخلفات یا ضرب و جرح احتمالی منجر به مرگ ستار بهشتی شده باشند.

مهدی دواتگر، مامور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز چهارشنبه (۱۹ دسامبر / ۲۹ آذر) اعلام کرد، مجلس گزارشی مطابق با موازین حقوقی و به دور از فشارهای سیاسی تهیه کرده که روز سه‌شنبه (۵ دی / ۲۵ دسامبر) در جلسه علنی مجلس قرائت خواهد شد.

ستاربهشتی کارگر وبلاگ نویس ، در نهم آبان از سوی پلیس فتا (پلیس سایبری) بازداشت و پنج روز بعد در زندان جان خود را از دست داد.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.