بخشدار بزمان: آتش‌سوزی چندین ساعته در نخلستان‌های بزمان به کشاورزان آسیب زد/ راه «ماشین‌رو» نبود؛ مهار آتش طولانی شد

یکشنبه, 29ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

بخشدار بزمان با تشریح آتش‌سوزی چندین ساعته در نخلستان های بزمان گفت: تلاش می‌کنیم از کشاورزان آسیب‌دیده حمایت کنیم.

«عباس داوودی» بخشدار بزمان در استان سیستان و بلوچستان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با آتش‌سوزی چندساعته‌ی روز جمعه در نخلستان‌های دهستان «گیمانِ بَزمان» گفت: روز جمعه ساعت یک بامداد، آتش شروع شد که تا ساعت ۴ بامداد مهار شد؛ پس از آن باز از ساعت ۱۱ صبح، مجدد آتش شروع شد که مهار آن تا نیمه شب طول کشید.

داوودی در ارتباط با آسیب‌های این حریق گفت: در این آتش‌سوزی ۲۰۰۰ اصله درخت خرما، ۲۵۰ بوته پرتقال، ۱۸۰ بوته انار و نیم هکتار زمین‌های صیفی و سبزیجات آسیب دیدند و در کل ۱۲ هکتار زمین کشاورزی در آسیب سوخت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در جریان این حریق به کشاورزان بسیاری آسیب رسید، افزود: بسیاری از این کشاورزان درختان خود را بیمه کرده بودند که از طریق بیمه به آنها کمک می‌شود و برای آنهایی که بیمه نبودند نیز مکاتباتی با جهاد کشاورزی داشته‌ایم تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم و تا جایی که می‌شود، جبران خسارت انجام شود.

بخشدار بزمان در پاسخ به این سوال که چرا اطفای حریق اینقدر طولانی شد؛ گفت: راه، ماشین رو نبود؛ لودر آمد و درخت‌ها را قطع کردیم تا توانستیم آتش را خاموش کنیم؛ اگر مسیرِ مناسب وجود داشت، عملیات اطفا اینقدر طولانی نمی‌شد.

داوودی در پایان گفت: با همت و تلاش فرمانداری شهرستان ایرانشهر و بخشداری‌های منطقه توانستیم بحران را مهار کنیم و از آسیب جانی جلوگیری کنیم؛ اگر دیرتر می‌جنبیدیم، آتش به خانه‌های مردم می‌رسید و کشاورزان نه فقط زمین‌های خود، بلکه خانه‌هایشان را از دست می‌دادند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.