المانیتور از افزایش حملات کُردهای ایرانی علیه نیروهای دولتی خبر داد

یکشنبه, 29ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال – خبرگزاری المانیتور امروز شنبه ۲۸ مرداد نوشت: نیروهای مخالف و مسلح کُرد ایرانی در هفته‌های اخیر حملات خود بر علیه نیروهای ارتش و سپاه پاسداران را در آستانه برگزاری رفراندوم استقلال در کردستان عراق افزایش داده‌اند.

المانیتور می‌نویسد: کُردهای مخالف حکومت ایران از خاک عراق حملات مسلحانه خود علیه نیروهای سپاه را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند. این امر تلاش‌های دولت اقلیم کردستان برای تبلیغ در مورد صلح‌آمیز بودن رفراندوم استقلال خود را با مشکل روبرو کرده است.

در هفته‌های اخیر نیروهای اپوزیسیون کُرد ایرانی پی در پی با نیروهای ارتش و سپاه پاسداران در مناطق مرزی درگیری مسلحانه داشته‌اند که به تلفات زیادی از دو طرف منجر شده است.

ارتش ایران در پاسخ به این حملات از داخل خاک عراق مواضع کُردهای ایرانی در آن طرف مرز خود را بمباران کرده است.»

به گفته المانیتور، این زد و خوردها کُردهای عراقی را در موقعیتی نامناسب قرار می‌دهد و آنها نمی‌توانند از ادعای خود مبنی بر داشتن رابطه حسنه با کشورهای همسایه پس از اعلام تشکیل یک کشور مستقل دفاع کنند.

المانیتور می‌افزاید: «این زد و خوردها بار دیگر به حکومت تهران این فرصت و نگرانی را داده است که اعلام کند کُردهای ایران از سوی کشورهای منطقه و مخالف ایران برای تنش آفرینی در داخل کشور دست به این عملیات می‌زنند.»

مصطفی هجری رهبر کُردهای مخالف ایرانی در حزب دموکرات کردستان ایران سال گذشته این اتهامات از سوی دولت ایران را بی‌اساس خواند و گفته بود کُردهای ایران «از بسیاری کشورهایی که از اهداف دموکراتیک آنها در مقابل تهران پشتیبانی می‌کنند کمک دریافت می‌کنند.»

وی در مصاحبه‌ای گفته بود: «آنچه برای ما اهمیت دارد مبارزه برای ضعیف کردن حکومت جمهوری اسلامی است. کمک‌های دولت‌های خارجی تنها به این هدف ما یاری می‌رساند.»

از سوی دیگر، نجم‌الدین کریم فرماندار کُرد استان کرکوک در عراق گفته است: «ایران و ترکیه بهترین همسایه‌های یک کشور مستقل کُرد خواهند بود.»
از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.