سردار سلیمانی: این الازهری که الان وجود دارد، الازهر حکومتی است!

دوشنبه, 30ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

اگر بگوییم بی‌حجاب و باحجاب چه کسی می‌ماند؟

فارس:سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در سخنانی در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که در تهران برگزار شد، با اشاره به ماجرای شهادت شهیدمحسن حججی به دست تروریست‌های داعش، این شهید بزرگوار را نتیجه و تربیت‌یافته مسجد دانست و گفت: همه دعوای ما با عالم غرب و در عالم اسلام، بر سر مسجد است، بر سر مسجدالاقصی و مسجدالحرام.

او گفت: ما امروز با دو خطر مواجهیم؛ یک خطر داخلی که فتنه مذهبی است و دیگری خطر خارجی که تهاجم علیه جهان اسلام است. سلیمانی گفت: در اردن و مصر مساجد زیادی وجود دارد اما بی‌خبر و بی‌تفاوت نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی هستند. این الازهری که الان وجود دارد، الازهر حکومتی است و ‌ای کاش نبود تا نبینیم نسبت به جنایات غزه بی‌تفاوت باشد. او افزود: چه کسی امروز مسئول رشد الحاد و لاابالی‌گری در کشور است؟ آیا همه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم؟

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: مسجد مانند یک قرارگاه است و بر تمام جامعه اثر می‌گذارد، نه‌فقط بر محیط خود. اگر مقیاس ما فقط محیط خود مسجد باشد، باخته‌ایم. سردار سلیمانی گفت: وقتی یک برادر چندشغله و خسته را امام جماعت یک مسجد کنیم، این فرد چطور می‌خواهد محیط مسجد را حفظ کند؟

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: اینکه در جامعه مدام بگوییم او بی‌حجاب و این باحجاب است یا اصلاح‌طلب و اصولگراست، پس چه کسی می‌ماند؟ اینا همه مردم ما هستند. آیا همه بچه‌های شما متدین‌اند؟ آیا همه مثل هم هستند؟ نه. اما پدر، همه اینها را جذب می‌کند و جامعه هم خانواده شماست. او گفت: اینکه بگوییم من هستم و بچه‌های حزب‌اللهی خودم، اینکه نمی‌شود حفظ انقلاب. امام جماعت باید بتواند باحجاب و بی‌حجاب را با هم جذب کند. سردار سلیمانی گفت: انقلاب بستگی به مساجد دارد البته تعداد مساجد هم مهم است. برای مثال وقتی با هواپیما از بالای دمشق می‌رویم و مناره‌ها را می‌بینیم و بعد از بالای تهران چیز دیگری می‌بینیم، حالمان عوض می‌شود. او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شهادت شهیدحججی اشاره کرد و گفت: ما خیلی شهید داریم که برخی هم ذبح شده‌اند اما خداوند گاهی برای عظمت‌دادن به یک موضوعی، یک حادثه می‌آفریند و شهیدحججی، برای عظمت‌دادن به همه بزرگی‌های مدافعان حرم بود. فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: ما بنا نداریم هر اقدامی را تبلیغ کنیم که دوستان ما دچار مشکل یا دشمنان تحریک شوند. برخی از تبلیغات در کشور ما مؤثر نیست. سلیمانی گفت: ما وقتی وارد عراق شدیم، بین منافع خودمان و عراق تفاوتی قائل نشدیم و دنبال چاه نفت و تصرف شهری مثل موصل و کرکوک نبودیم. دنبال مطالبات ارضی هم نبوده و نیستیم. او افزود: ما به خاطر منافع شیعی به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه اصلا اگر کسی اظهار شیعی کند، با او کار نمی‌کنیم چون ٩٩.٩٩ درصد فلسطین اهل تسنن هستند و ما از آنها دفاع می‌کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: قدرت داعش از قدرت مغول که کشور ما را تاراج کرد، خیلی بزرگ‌تر بود. اینها گروهی هستند که روزی صد انتحاری به میدان می‌فرستند. سلیمانی تأکید کرد: ایران هیچ‌وقت بحران‌ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست چون اصالت دارد و امروز منشأ ثبات شده است. او گفت: سعودی، جیش‌الاسلام، جیش‌الحر و گروه‌های دیگر را علیه ما ساخت، اما ایران منشأ ثبات سوریه شد. ما با مذهب جلوی جنگ مذهبی آنها را گرفتیم نه با قدرت نظامی. امروز جمهوری اسلامی در منطقه از یک قدرت فائقه حقیقی و غیرقابل خدشه بهره‌مند است. فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: وقتی یک نظام می‌تواند مسائل قومی و زبانی را حل کند، این باعث ثبات است و اساس دستیابی به این فضا، رهبری بود. سردار سلیمانی گفت: دوستانی در سطوح عالی داخل و خارج کشور بودند که می‌گفتند وارد موضوع سوریه و عراق نشوید و محترمانه از انقلاب دفاع کنید. یک نفر گفت یعنی ما برویم از دیکتاتور دفاع کنیم؟ که رهبری فرمودند وقتی به کشورهایی که با آنها ارتباط داریم نگاه می‌کنیم، چه کسی دیکتاتور است و چه کسی نیست؟ ما مصالح را نگاه می‌کنیم. او گفت: رهبری با حکمت و جسارت، این انقلاب و دفاع از انقلاب را هدایت کردند. فرمانده نیروی قدس سپاه، آقای هاشمی حرف درستی درباره آمریکایی‌ها زد که گفت عقل گنجشک را در کله دایناسور می‌گذارند. سردار سلیمانی گفت: امروز اگر می‌گوییم خدایا از عمر ما کم کن و به عمر رهبری بیفزا، این یک ضرورت است.

از: شرق


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.