سرنوشت پرابهام جمال موسوی، زندانی اعدامی پس از انتقال

دوشنبه, 30ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

سید جمال موسوی، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام که در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شد بدون زمینه یا درخواست قبلی روز ۲۵ مردادماه به بهانه اعزام به مرکز پزشکی از بند خود خارج شده است و تاکنون پس از گذشت چند روز اطلاعی از سرنوشت او حاصل نشده است، خانواده این زندانی در نگرانی از وضعیت و سرنوشت فرزند خود به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه مورخ ۲۵ مردادماه سید جمال موسوی، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام تحت عنوان اعزام به بهداری از بند خود به محل نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده موسوی در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن تایید این گزارش گفت ” روز چهارشنبه در حالی که نه جمال درخواست اعزام به مرکز درمانی داشت و نه دکتری به چنین چیزی دستور داده بود او را از بند خودش به بهانه اعزام به بهداری خارج کردند. وقتی هم که ما پیگیری کردیم گفتند مشکل تنفسی و آسم داشته و فرستادیمش به بیمارستان.”

این منبع توضیح داد “اصلا نام بیمارستانی به ما اعلام نکردند، حتی بیمارستان هم فرضا اعزام شده باشه الان نزدیک به ۴ روز میگذرد، قاعدتا باید برمیگشت”
گفته میشود این زندانی محکوم به اعدام از زمان انتقال به نقطه نامعلوم، هیچ تماسی با خانواده خود برقرار نکرده است و هیچ خبری از سرنوشت او حاصل نشده است.

لازم به یادآوری است سید جمال سید موسوی در سال ۱۳۸۷ دستگیر و به اتهام “محاربه” از طریق ارتباط با گروههای سلفی در سال ۱۳۸۸ به اعدام محکوم شد.

این زندانی سنی مذهب و اهل شهر سنندج، روز چهارشنبه مورخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵، از زندان سنندج به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بود.

حکم اعدام آقای موسوی به تایید دیوان عالی کشور نیز رسیده است با اینحال آقای موسوی در تمام مراحل پرونده اتهام وارده را رد کرده.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.