شرکت‌های آمریکایی درباره معامله با ایران از ترامپ فاصله می‌گیرند

شنبه, 4ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن

عصبانیت سایت هوادار ترامپ از معامله بوئینگ، جنرال‌الکتریک و کاترپیلار با ایران/شرکت‌های امریکایی به معامله با تهران ادامه می‌دهند

عمده شرکت‌های امریکایی مانند شرکت تولیدکننده هواپیمای بوئینگ، جنرال الکتریک و شرکت صنعتی کاترپیلار در اقدامی آشکار و عمومی راه خود را از ترامپ جدا کرده‌اند.

آفتاب‌‌نیوز: سایت «واشنگتن فری بیکان» از سایت‌های نئومحافظه‌کار آمریکایی و طرفدار ترامپ در گزارشی اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد شرکت‌های امریکایی راه خود را از ترامپ جدا کرده‌اند و به معامله با تهران ادامه می‌دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این سایت می‌نویسد: «عمده شرکت‌های امریکایی مانند شرکت تولیدکننده هواپیمای بوئینگ، جنرال الکتریک و شرکت صنعتی کاترپیلار در اقدامی آشکار و عمومی راه خود را از ترامپ جدا کرده‌اند. این شاید واکنش آنان به عدم موفقیت ترامپ در مقابله با اقدامات ناسیونالیست‌های راست‌گرای سفید‌پوست و نئونازی‌ها باشد که اخیرا برای مقابله با معترضان چپ‌گرا به اقدامات خشونت‌آمیز روی آوردند».

این سایت با عصبانیت از تمایل شرکت‌های امریکایی به همکاری با ایران می‌نویسد: «آنان در حالی ترامپ را متهم به بی‌کفایتی در قضیه شارلوتزویل می‌کنند که با ایران معامله می‌کنند. هیچ‌یک از این شرکت‌ها از معامله با ایران خودداری نکرده‌اند.»

این سایت در ادامه می‌نویسد: «دیوید ایبسن» مدیر اجرایی ائتلاف علیه ایران هسته‌ای (یوانی) در بیانیه‌ای اشاره کرده است در حالی که بوئینگ و جنرال الکتریک و دیگر شرکت‌ها فورا رویدادهای شارلوتزویل را محکوم می‌کنند هنوز از دولت برای عدم معامله با ایران پیروی نمی‌کنند.»

این سایت می‌نویسد: «این در حالیست که کاترپیلار در بیانیه‌ای اشاره کرده است که هیچ شکلی از نفرت یا نژادپرستی و عدم مدارا قابل قبول نیست. بوئینگ در نشستی عمومی اعلام کرد که چنین تنفر و عدم مدارایی را تخمل نخواهد کرد. با این حال، این شرکت‌ها کماکان مشغول معامله با ایران هستند.»

این سایت در ادامه مدعی است که نمایندگان بوئینگ اوایل سال جاری به ایران سفر کردند و با یک عضو برجسته سپاه ملاقات کردند.

این سایت در ادامه ادعاهای خود می‌نویسد: کاترپیلار دارای منافع بسیاری در ایران است. جنرال الکتریک نیز برای بررسی فرصت‌های تجاری به ایران نماینده فرستاده است. براساس گزارش رسانه‌ها، لورنزو سیمونلی مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی به ایران سفر کرد تا از فرصت‌های تجاری استفاده کند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.