مکرون بر خلاف ترامپ از برجام حمایت کرد

سه شنبه, 28ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن


رئیس‌جمهوری فرانسه بر خلاف همتای آمریکاییش برجام را توافقی “مطمئن و مستحکم” خواند. او در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل همچنین گفت که حاضر است، میان ایران و ایالات متحده برای رسیدن به صلح در سوریه میانجی‌گری کند.

روز سه‌شنبه (۱۹ سپتامبر / ۲۸ شهریور) امانوئل مکرون در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. او به موضوعات گوناگونی از جمله توافق هسته‌ای با ایران و جنگ سوریه پرداخت.

رئیس جمهوری فرانسه ضمن بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران «مطمئن ، مستحکم و قابل راستی‌آزمایی است و باعث می‌شود که ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای دست نیابد» تاکید نمود که رد برجام اقدامی “غیرمسئولانه” و “اشتباه بزرگی” خواهد بود.

مکرون همچنین گفت: «امیدوارم که بتوانیم در رابطه با محدود کردن برنامه موشک‌های بالستیک ایران هم کار کنیم.»

پیش از مکرون، رئیس جمهور ایالات متحده سخنرانی کرده و به ایران به‌شدت حمله کرده بود. ترامپ توافق هسته‌ای را “بدترین توافقنامه در تاریخ” آمریکا دانست که به گفته او “مایه سرشکستگی” آمریکا است.

ایران و حل بحران سوریه

رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل همچنین آمادگی خود را برای میانجی‌گری میان ایران و ایالات متحده برای رسیدن به حل صلح‌آمیز بحران سوریه اعلام کرد. به گفته او، ایران یکی از قدرت‌های کلیدی منطقه‌ای برای پایان‌دادن به خونریزی در سوریه است.

مکرون اظهار داشت که دولت فرانسه برای حل سیاسی بحران سوریه طرحی را ارائه خواهد کرد.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.