صدور حکم اعدام برای «رهبر یک باند فساد» در ایران

چهارشنبه, 5ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

دادستان تهران از صدور حکم اعدام برای «رهبر» یک «باند فساد» و بازداشت اعضای آن در فضای مجازی خبر داد.

خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه (چهارم مهر) گزارش کرده که عباس جعفری دولت‌آبادی این خبر را در نشست شورای معاونان دادستانی تهران بیان کرده‌است.

دولت‌آبادی یکی از پرونده‌های «مهم» دادسرای تهران طی هفته اخیر را محاکمه اعضای یک «باند فساد به رهبری مردی ۷۴ ساله» عنوان کرد.

آن‌طور که وی گفته، اعضای این باند، «با برگزاری مراسم مختلط و به صورت نیمه‌عریان، استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی، تهیه عکس و فیلم از زنان و دختران، نسبت به آزار و اذیت جنسی و ارتباط نامشروع با زنان اقدام» می‌کردند.

دادستان تهران افزوده که رهبر این باند به اعدام محکوم شده و پرونده از نظر فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده‌است.

دولت‌آبادی همچنین اضافه کرده که شش نفر دیگر از متهمان این پرونده نیز بازداشت شده‌اند که «فیلم‌های مبتذل و مستهجن را تهیه و دوبله» کرده و در «فضای مجازی به فروش می‌رساندند.»

آن‌طور که وی خبر داده، تارنمای مورد استفاده این باند، به عنوان «بزرگ‌ترین مرجع دانلود فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی فعالیت غیرمجاز» می‌کرده‌است.

این تارنما، ظرف سه سال گذشته، «۱۸ هزار فیلم و سریال خارجی را پس از دوبله پخش کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها مبتذل و مستهجن بوده و از این طریق وجوه نامشروع تسهیل کرده‌اند.»

قوه قضائیه ایران به طور مکرر از بازداشت اعضای باندهای مختلف از جمله باندهای «فساد» خبر می‌دهد.

برگزاری مهمانی‌های مختلط و مصرف نوشیدنی‌های الکلی نیز در ایران جرم است و پلیس با حمله به این نوع مهمانی‌ها حتی در مواردی که خانوادگی هم باشد، شرکت‌کنندگان را بازداشت می‌کند.

این بازداشت‌ها که در شهرهای مختلف ایران رخ می‌دهد، حتی به جشن‌های تولد و عروسی نیز کشیده شده و تاکنون ده‌ها تن در این ارتباط بازداشت یا به قید تعهد و پرداخت جریمه آزاد شده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.