«آمدنیوز» :اعتراض به کلاهبرداری و تخلف مالیِ «زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان» بالا گرفت!+تصاویر

جمعه, 7ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

«آمد نیوز»: «مجتمع بزرگ تجاری و فرهنگی آدینه» یکی از بزرگترین مجمع‌های شهر رشت به شمار می‌رود که در مجاورت مصلای امام خمینی این شهر و درحریم رودخانه قرار گرفته است. «آدینه» در زمان شروع  به ساخت و پیش فروش، بزرگترین مجتمع تجاری‌، فرهنگی‌ شمال کشور لقب گرفت و دارای حدود یک هزار و ۲۴۰مغازه است. «زین العابدین قربانی»، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان گیلان مسئولیت فروش واحدهای این مجتمع تجاری را برعهده داشت.

به گزارش «آمدنیوز»، مجتمع آدینه با تجهیزات کامل دارای سالن غذاخوری با ظرفیت ۲هزار نفر، سالن اجتماعات ۲هزار نفری، سه سالن سینما، پارک شهربازی، بانک، قنادی، آرایشگاه و … است. ساخت این مجتمع توسط یک مجموعه و شرکت با عنوان «طرح سازه» از تهران و زیرنظر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مصلاهای کشور انجام گرفت.

این مجتمع با زیربنای ۷۲ هزار مترمربع در ۹ طبقه ساخته شده که ارتفاع آن از سطح زمین ۱۱۳ متر است. «زین العابدین قربانی» پیش فروش واحدهای تجاری مجتمع آدینه را از تابستان سال ۸۹ آغاز کرد. او در این فروش نامه‌ها متعهد شد درصورت انجامِ تعهدات پرداخت از سوی خریدار، نسبت به تحویل واحد تا اردیبهشت سال ۹۴ اقدام کند.

در قراردادی که نماینده ولی فقیه در گیلان با خریداران بست، توافق کرد که مبلغ ۵ درصد کل قرار داد به صورت نقدی در هنگام تنظیم قرار داد، ۶۰درصد کل قرارداد طی ۸ فقره چک ۶ ماهه پرداخت شود و خریدار بتواند در اردیبهشت سال ۹۴ واحد خود را تحویل بگیرد.

ناگفته نماند که قیمت واحدهای فروخته شده به خریداران در طبقه همکف از متر مربعی ۳۵میلیون تومان آغاز می‌شود. یعنی یک مغازه ۸ متری چیزی حدود ۲۸۰ میلیون تومان به متقاضیان فروخته شده و به رغم گذشت دوسال و نیم از موعدِ تحویل آن، خریداران همچنان در بلا تکلیفی به سر می‌برند.

ساخت مجتمع آدینه توسط نماینده رهبری در استان گیلان  از ابتدا حرف وحدیث‌های فراوانی به همراه داشت، از تصرف پیاده رو و ساخت این عمارت ۱۱۳ متری در حریم رودخانه تا قطع درختان ارزشمند در محدوده ی این عمارت و نپرداختن عوارض بعد از ساخت بنا به شهرداری رشت.

مجتمع تجاری آدینه که ساخت آن در دوره شورای سوم شهر رشت آغاز شد، همواره با تخلفات متعددی همراه بود. اوج این تخلفات زمانی صورت گرفت که شورای سوم رشت به دلیل اختلاس منحل، اعضاء شورا و شهردار وقتِ رشت راهی زندان شدند. در این دوران آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان بیشترین تخلفات ساخت این بنا را انجام داد و شورای چهارم نیز نتوانست جلوی او را بگیرد.

یکی از اعضاء چهارمین دوره شورای شهر رشت که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار «آمدنیوز» گفت: «آیت الله قربانی از سال ۹۱ تا کنون بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بابت تخلفات ساختمانی مجتمع آدینه به شهردار و کمیسیون ماده ۱۰۰ بدهکار است»

به گفته ی این عضو شورای شهر رشت، شهرداری چندین بار از راه‌های مختلف سعی کرد تا مطالبات خود را بگیرد، اما «آیت الله قربانی» گفت هزینه تخلفات ساختمانی که باید به شهرداری می‌دادم را برای ساختِ «حوزه امیرالمونین» رشت خرج کرده ام! و تلویحاً تهدید کرد که اگر زیاد پیگیری کنید، از تریبون نماز جمعه شهر انتقاداتی که به شما دارم را بیان خواهم کرد!»

با این همه، حدود هفت سال از پیش فروش و بیش از دوسال از موعدِ تحویل واحدهای این مجتمع تجاری می‌گذرد، خریداران نه واحد‌های خود را تحویل گرفتند و نه می توانند پول هایی که این همه سال دست امام جمعه رشت مانده را بگیرند! از طرفی شهرداری رشت هم نمیتواند مطالبات شش ساله خود را دریافت کند!

به گزارش آمدنیوز: بلا تکلیفی خریدارانِ واحدهای مجتمع «آدینه» رشت که توسط «زین العابدین قربانی» امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان ساخته شده، باعث شد تا ظهر روز چهارشنبه پنجم مهرماه، مالکین این واحدها مقابل دفتر فروش مجتمع «آدینه» تجمع کنند.

تصاویر زیر مربوط به تجمع روز گذشته ی خریداران مغازه های عمارت «آدینه» مقابل دفتر فروش این مجتمع است.

از: آمدنیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.