باب کورکر: ترامپ آمریکا را در معرض خطر جنگ سوم جهانی قرار میدهد

دوشنبه, 17ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

باب کورکر، از چهره های بانفوذ جمهوریخواهان و رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا

باب کورکر، از چهره های بانفوذ جمهوریخواهان و رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا، دونالد ترامپ را متهم کرده است که با اظهاراتش علیه پاره ای از کشورها، آمریکا را « در مسیر جنگ سوم جهانی قرار میدهد.» دونالد ترامپ پیشتر باب کورکر را یک تن از مسولان توافق وحشتناک هسته ای با ایران خوانده بود.

این سناتور آمریکایی روز یکشنبه در گفتگویی با روزنامه نیویورک تایمز گفته است دونالد ترامپ موجب نگرانی کسانی شده که آمریکا را دوست دارند.

باب کورکر جزئیات بیشتری در این مورد نداده است اما او قبلا با اشاره به دونالد ترامپ گفته بود حیف است که « کاخ سفید به مرکز نگهداری سالمندان بدل شده است.»

ظاهرا اظهارات سناتور جمهوریخواه پاسخی است به پیام های توییتری روزانه دونالد ترامپ که در آن ها ادعا کرد باب کورکر برای انتخاب مجدد خود در ایالت تنسی در سال ۲۰۱۸، خواستار حمایت او شده بود. به گفته دونالد ترامپ، بعد از جواب منفی او، باب باب کورکر از نامزدی خود صرف نظر کرده است. دونالد ترامپ در پیام خود افزوده است : « او میخواست وزیر خارجه شود اما من گفتم نه، ممنون.»

رئیس جمهور آمریکا در پیام خود علیه باب کورکر او را به حمایت از توافق هسته ای با ایران متهم کرد و افزود: « او همچنین بگونه وسیعی مسئول توافق وحشتناک هسته ای با ایران است.»

خبرگزاری فرانسه می نیوسد که تنش های لفظی میان این دو مقام آمریکایی ظاهرا زمانی شدت گرفت که باب کورکر روز چهارشنبه تاکید کرد که این رکس تیلرسن، وزیر امور خارجه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هستند که جلو هرج و مرج در آمریکا را گرفته اند.

باب کورکر در ماه سپتامبر اعلام کرد که که برای انتخابات سنا در ماه نوامبر ۲۰۱۸ کاندید نخواهد بود. او به حیث رئیس کمیته امور خارجی سنا مسئولیت چندین پرونده مهم از جمله پرونده روسیه و پرونده هسته ای کره شمالی را بعهده دارد.

بعد از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، اسم باب کورکر بعنوان کاندید احتمالی وزارت امور خارجه و معاون رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، اما بعد از حوادث نژاد پرستانه شارلوت ویل در ایالت ویرجینیا او دونالد ترامپ را فاقداهلیت و لیاقت کافی برای رهبری آمریکا خواند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.