دعوت فرمانده سپاه کرمان از مردم برای اعتراض به «امکانات حزب کارگزاران سازندگی»

چهارشنبه, 19ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

غلامعلی ابوحمزه خواسته است که حزب کارگزاران سازندگی درباره فعالیت‌ها و گردش مالی خود به سپاه «پاسخگو» باشد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان می‌گوید که مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رییس‌جمهوری ایران، توسط این نهاد دستگیر شده است و در ادامه خواستار اعتراض مردم به آنچه شد که «امکانات حزب کارگزاران سازندگی» در این استان خواند.

غلامعلی ابوحمزه همچنین اعلام کرد که سپاه استان کرمان از شرکت‌های اقتصادی مرتبط با حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، خواسته که درباره فعالیت‌ها و گردش مالی خود به این نهاد «پاسخگو» باشند.

به گزارش سایت سپاه ثارالله کرمان، فرمانده این نهاد در دیدار با امام جمعه بردسیر گفته که «مشکل اصلی استان کرمان حزب کارگزاران با محوریت مرعشی است که تمامی امکانات استان را در اختیار دارند».

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌هایی چون هواپیمایی ماهان، و کرمان موتور «در دست» حزب کارگزاران سازندگی است، افزود: «چرا این سخنان گفته نمی‌شود و مردم مطالبه نمی‌کنند؟ چرا کسی پاسخگوی این سوالات نیست؟»

آقای ابوحمزه اضافه کرد: «به آنها پیام هم داده‌ایم و باز هم می‌گوییم بیایید پاسخگو باشید و حساب و کتاب‌ها را بگویید و گرنه با سپاه طرفید. همه کارهای غیرقانونی و اموالی که غیرقانونی تصرف کرده‌اید را به بیت‌المال بر می‌گردانیم».

شرکت‌های مورد اشاره فرمانده سپاه استان کرمان شرکت‌های سهامی خاص است و حزب کارگزاران سازندگی مالک آنها نیست.

حسین مرعشی استاندار و نماینده سابق کرمان در مجلس و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی موسس تعدادی از شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری در این استان است.

وی روز ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۳ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم گفته بود که «موسسه غیرانتفاعی مولی‌الموحدین» در زمان استانداری او تاسیس شده و هواپیمای ماهان، کرمان خودرو و سازمان عمران کرمان، از جمله زیر مجموعه‌های آن است.

آقای مرعشی اعلام کرده بود که وی عضو هیات امنای این موسسه است و «هیات امنا یک ریال حق برداشت و حق معامله ندارد».

شرکت هواپیمایی ماهان از سوی آمریکا متهم شده که به سپاه پاسداران در گسترش تروریسم و جنگ‌طلبی کمک می‌کند.

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس پیش از این سمت، فرمانده لشگر «۴۱ ثارالله» در کرمان بود.

«برای بازداشت مهدی جهانگیری از کسی اجازه نگرفتیم»

فرمانده سپاه کرمان همچنین با اشاره به دستگیری مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رییس‌جمهوری، توسط این نهاد گفت: «سپاه هر کس را که بخواهد بر خلاف مردم و نظام حرکت کند، سریع علیه‌اش بلند می‌شود ما سراغ تک‌تک‌شان می‌رویم».

آقای ابوحمزه تاکید کرد که سپاه کرمان برای بازداشت مهدی جهانگیری «از کسی اجازه» نگرفته است.

وی همچنین از گفته‌های تلویحی اسحاق جهانگیری مبنی بر سیاسی بودن بازداشت برادرش انتقاد کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی روز ۱۴ مهر در صفحه اینستاگرام خود گزارش سایت تابناک درباره بازداشت برادرش را تایید و ابراز امیدواری کرده بود که بازداشت وی «سوءاستفاده سیاسی نباشد».

وی روز شنبه هم در یک سخنرانی تاکید کرد که نباید به بهانه مبارزه با فساد، دست به تسویه حساب سیاسی زد.

مهدی جهانگیری، رییس گروه مالی گردشگری است که در زمان ریاست حمید بقایی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأسیس شد.

وی در زمان ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر سازمان میراث فرهنگی در دولت اول محمود احمدی‌نژاد مدتی معاون سرمایه‌گذاری این سازمان بود.

اعتراض به تذکر نمایندگان مجلس درباره «محدودیت های جدید» برای محمد خاتمی

فرمانده سپاه کرمان همچنین امضای تذکر نمایندگان مجلس درباره «محدودیت‌های جدید» برای محمد خاتمی از سوی چهار نماینده این استان را« آب به آسیاب دشمن ریختن» خواند.

وی گفت «آیا این نمایندگان مجلس نمی‌دانند»، رهبر جمهوری اسلامی در هشت سال گذشته یک بار اجازه حضور محمد خاتمی در حسینیه امام نداده و به او و برادرش نامه تسلیت ارسال نکرده است.

حسینیه امام محل برگزاری دیدارهای رهبر جمهوری اسلامی است.

۸۶ نماینده مجلس روز ۱۶ مهر در تذکری از حسن روحانی خواسته بودند که برای جلوگیری از «محدودیت‌های جدید» علیه محمد خاتمی اقدام، و نتیجه را اعلام کند.

محمد انجام، وکیل محمد خاتمی، و سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان خبر داده‌اند که بر اساس دستور دادگاه ویژه روحانیت، آقای خاتمی از اول مهرماه به مدت سه ماه از حضور «در مراسم عمومی سیاسی، فرهنگی و تبلیغی» منع شده‌ است.

با این حال، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده که این محدودیت‌ها «جدید نیست» و همان محدودیت‌های «قبلی» بر اساس «مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی» تمدید شده است.

استناد آقای اژه‌ای به مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دربارهٔ محمد خاتمی در حالی مورد اشاره قرار گرفته است که حسن روحانی و مقامات دولتش اعلام کرده‌اند مصوبه‌ای در این‌ زمینه وجود ندارد.

سخنرانی فرمانده سپاه استان کرمان ساعاتی پس از انتشار، از خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران حذف شد اما همچنان روی سایت سپاه استان کرمان وجود دارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.