قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا: تصمیم ترامپ فاجعه‌آمیز است

سه شنبه, 25ام مهر, 1396
اندازه قلم متن
قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه تصمیم دولت این کشور درباره توافق هسته‌ای با ایران را «فاجعه‌آمیز» توصیف کرد.
«وندی شرمن»، قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور درباره توافق هسته‌ای با ایران را «فاجعه‌آمیز» خواند.
به گزارش آفتاب‌نیوز، به نوشته «ساندی‌مرنینگ‌هرالد»، شرمن که با وبگاه «فیرفاکس مدیا» صحبت می‌کرد، تأثیرات اعلام عدم پایبندی ایران به برجام بر تلاش برای مذاکره با کره شمالی را «مشکل‌سازترین» جنبه تصمیم ترامپ توصیف کرد.
وی که در دوران مذاکرات هسته‌ای با ایران سرپرستی هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی را به عهده داشت گفت: «من فکر می‌کنم که شانس مذاکره با کره شمالی بالا نیست، ولی این فرصت وجود دارد تا به منظور کاشتن از تنش‌ها و دور ماندن از جنگ گفت‌وگو کنیم.»
شرمن همچنین اضافه کرد: «خروج از توافق ایران، هر گونه توافق با کره شمالی در آینده نزدیک را غیرممکن یا تقریباً غیرممکن می‌کند.»
مقام سابق آمریکایی تصریح کرد تصمیم ترامپ درباره برجام اعتبار آمریکا را از بین برد و باعث ایجاد تردید در ارزشمندی مذاکره با واشنگتن شد.
به گزارش فارس، «شرمن»، درباره اظهارات روز جمعه ترامپ که وظیفه تصمیم‌گیری درباره برجام را به کنگره محول کرد، گفت: «اینکه رئیس‌جمهور بگوید از اینجا به بعد مشکل کنگره است به معنی رها کردن اختیاراتش به عنوان فرمانده کل قوا است.»

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.