مشاور وزیر بهداشت: افسردگی در۱۰.۲۹درصد ایرانی ها نمایان است/ زنان بیشتر اضطراب دارند

سه شنبه, 25ام مهر, 1396
اندازه قلم متن


مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت روان گفت: زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب هستند و حدود ۱۰/۲۹ درصد افراد در کشور علائم افسردگی را به صورت بارز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احمد علی نوربالا در سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، اظهارداشت: تحقیقاتی در بین ۳۶هزار نفر از افراد بالای ۱۵سال در ۳هزار خوشه ۱۲ نفری انجام شده است، سلامت روان افراد جامعه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: این آمار در طول یک ماه انجام شد و سعی کرده‌ایم در آن بازه زمانی وضعیت جامعه پر تلاطم نباشد تا نتیجه تحقیقات دقیق‌تر باشد.

نوربالا اعلام کرد: ۲۳/۴ درصد افراد در تحقیقات ما به اختلال روانی دچار هستند.

وی در خصوص ارتباط این شیوع اختلال روانی با سواد، گفت: این اختلالات روانی در میان افرادی که سواد کمتری دارند، شیوع بالاتری دارد. در واقع سلامت روان با میزان سواد افراد ارتباط مستقیم دارد.

نوربالا اظهار کرد: بیشترین شیوع اختلالات روانی در افراد بیکار با درصد ۲۸/۲۱ است و افراد خانه دار نیز در رتبه دوم قرار دارند.

مشاور وزیر بهداشت همچنین درباره اختلال روانی بر حسب وضعیت تاهل در کشور، افزود: ۲۲/۲۷ درصد افراد دارای همسر دچار علائم اختلال روانی هستند.

وی ادامه داد: بهترین وضعیت سلامت روانی را بر همین اساس، افراد مجرد جامعه دارند که با یافته های دیگر کشورهای دنیا تقارن دارد.

نوربالا گفت: زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب هستند و حدود ۱۰/۲۹ درصد افراد در کشور علائم افسردگی را به صورت بارز دارند.

مشاور وزیر بهداشت اظهار کرد: هر چه سن بالاتر می‌رود ، افراد اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند. افسردگی فرایند متفاوتی دارد که از سن ۶۰سال به بالا سیر صعودی قابل توجهی دارد.

وی تصریح کرد: در پانزده سال اخیر شیوع اضطراب در میان افراد جامعه افزایش داشته است. اما علائم افسردگی بر خلاف تصور مردم در پانزده سال گذشته کم شده است.

نوربالا گفت: نسبت به ۱۵سال گذشته سلامت روان پایتخت نشینان از میانگین کشوری خارج و به مرز بدترین رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.