۲۳ قربانی ۲۵ و ۳۰ خرداد در یک نگاه؛ آیا اراده ای برای مجازات عاملان قتل این شهیدان هست؟

دوشنبه, 18ام دی, 1391
اندازه قلم متن

ندای آزادی : با گذشت سه سال و نیم از جنبش سبز و اعتراضات مردمی و در حالی که هنوز به هیچیک از پرونده های کشته شدگان تظاهرات و تجمع های مردم رسیدگی نشده و پاسخ قانع کننده ای به خانواده ها داده نشده است، تیم شرکت کننده در کودتای انتخاباتی در یک اقدام غیراخلاقی با استفاده از تریبون مجلس و حمایت رسانه ای، شهیدان ۲۵ و سی خرداد را به نام بسیجی معرفی کرده و تلاش می کند تا با استفاده از نام این قربانیان برای خود و حامیانشان اعتبار بخرند.

به گزارش تارنمای “سرخ سبز”، ۲۳ نامی که از تریبون مجلس توسط حمید رسایی از گروه مصاحبیه قرائت شد و پس از آن در نشریات افراطیون حامی احمدی نژاد بارها منتشر شد، کسانی هستند که توسط شلیک تیر یا ضربه باتوم در دو روزی که اوج اعتراضات مردم به نتایج انتخابات مهندسی در جریان بود کشته شده بودند.

اثبات اینکه عامل قتل این قربانیان چه کسانی بوده اند، کار دشواری نیست و بی شک گزارش پزشکی قانونی مشخص کرده که قربانیان این دو روز با چه سلاحی مورد حمله قرار گرفتند و کشته شدن آنان با کدام گلوله بوده است.
این گزارش می افزاید: اگر آقای رسایی به گزارش های محرمانه پزشکی قانونی که هنوز هیچ خانواده و وکیلی به آنها دست نیافته است، آگاهی دارد، بهتر است برای اطلاع افکار عمومی و اثبات سخنان خودش این گزارش ها را منتشر کند، تا معلوم شود آیا مردم بی گناه شرکت کننده در اعتراضات مردمی و رهگذرانی که از آن اماکن عبور می کردند، توسط تیراندازی ماموران بسیجی مستقر در مسجد لولاگر و پایگاه مقداد به شهادت رسیده اند یا افراد دیگری دارای سلاح بوده و به مردم شلیک کرده اند؟

بدون شک اگر تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه شلیک از سلاح هایی بجز سلاح بسیجیان و لباس شخصی بوده وجود داشت، بارها و بارها در تریبون های تبلیغاتی حاکمان منتشر می شد و عدم انتشار چنین گزارش هایی موید این ادعاست که شهروندان در اثر تیراندازی و ضربه باتوم نیروهای انتظامی و بسیجی کشته شده اند.

سرخ سبز برای اطلاع افکار عمومی بار دیگر اسامی افرادی که در ۲۵ و سی خرداد ماه کشته شدند را با نحوه و محل شهادت منتشر کرده و تاکید می کند: بر اساس گفته خانواده های این قربانیان به جز حسین غلام کبیری، بسیجی پایگاه سعادت آباد که در تصادف با اتومبیل کشته شده است که ارتباطی با جنبش سبز ندارد.

بر اساس اطلاعاتی که سرخ سبز از مصاحبه های خانواده شهیدان تهیه کرده است، از این ۲۲ نفر، ۱۵ نفر به صراحت بسیجی بودن فرزندانشان را تکذیب کرده اند. در این میان سه زن و یک مغازه دار به طور تصادفی کشته شده اند و سایر خانواده ها در این خصوص سکوت کرده اند.

در همین حال از میان ۲۳ نفری، بیست نفر با شلیک تیر و دو نفر بر اثر ضربات باتوم به سر کشته شده اند.

ذکر این نکته ضروری است که طی اعتراضات مردمی جنبش سبز ده ها تن از شهروندان کشته شده اند، اما از آنجا که حمید رسایی اخیرا نام این بیست و سه نفر را از تریبون مجلس خواند و مدعی بسیجی بودن آنها شد، سرخ سبز اطلاعات موجود در مورد این بیست و سه قربانی را که دستاویز فرصت طلبی افراطیون قرار گرفته اند را بار دیگر منتشر می کند.

گزارش مذکور خاطرنشان می کند: امید است با طرح دوباره نام شهیدان اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات، اراده ای برای پیگیری پرونده این عزیزان و پاسخگویی به خانواده آنان در میان مسئولان و نهادهای حکومتی ایجاد شود تا شاید شناسایی و مجازات عاملان این قتل ها، مرهمی بر دل داغدار خانواده های این قربانیان باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.