تحقیق جدید: مرگ و میر ناشی از آلودگی آب و هوا از تلفات جنگ‌ها بیشتر است

شنبه, 29ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

یافته‌های یک تحقیق جدید نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و آب‌های آلوده در هر سال، بیش از تلفات ناشی از جنگ و درگیری‌های خشونت‌بار است؛ بیش از مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات، گرسنگی یا حتی بلایای طبیعی و بیش از مجموع قربانیان ایدز و مالاریا.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس نتایج تحقیق عمده‌ای که روز پنجشنبه در نشریه پزشکی «لنست» منتشر شد، آمار مرگ زودرس در جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۹ میلیون بوده، که از هر شش نفر یک مورد بر اثر تماس با آلودگی‌های مختلف آب و هوای محیط بوده است.

هزینه‌های مالی ناشی از تبعات این آلودگی‌ها بر سلامت افراد، اعم از تامین شرایط رفاهی، درمان بیماری‌ها و همچنین خسارات مالی ناشی از مرگ و میرها، مبلغی معادل ۴ میلیارد و ششصد میلیون دلار در هر سال برآورد شده، که حدود ۶ و دو دهم درصد مجموع کل اقتصاد جهانی است.

با این حال کارشناسان معتقدند آمار ۹ میلیون مورد مرگ و میر زودهنگام مورد اشاره در این گزارش، تنها بخشی از آمار واقعی است و تلفات ناشی از آلودگی‌های محیطی بیش از این میزان است و با اتخاذ روش‌های نوین برای برآورد آن، در گزارش‌های بعدی دقیق‌تر برآورد خواهد شد.
از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.