آرش صادقی در رجایی شهر؛ عدم دسترسی به دارو و خونریزی شدید معده

جمعه, 5ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

آرش صادقی، زندانی سیاسی که به‌تازگی به زندان رجایی شهر تبعیدشده، از حق دسترسی به داروهایش محروم مانده است و در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان زندان رجایی شهر از ورود داروهای آرش صادقی به بند جلوگیری کرده اند و عدم دسترسی این زندانی سیاسی به این داروها موجب خونریزی شدید معده برای وی شده است.

مسئولان رجایی شهر همچنین از تأمین داروهای او به دلیل قیمت بالای آن خودداری می‌کنند.

از سویی دیگر، کیفیت نامطلوب غذای زندان رجایی بیماری گوارشی آرش صادقی تشدید کرده است و حتی امکان خرید از فروشگاه نیز برای این زندانی سیاسی وجود ندارد.

آرش صادقی ۲۶ مهرماه پس از یک سال و چهار ماه نگهداری در زندان اوین در پی یورش نیروهای امنیتی به ۳۵۰، به زندان رجایی شهر تبعید شد.

گفتنی است، آرش صادقی چندین ماه پیش شکایتی را از بازجویان سپاه به دلیل ایجاد مزاحمت برای همسرش گلرخ ایرایی ارائه کرده بود که بعد از آن بازجویان متقابلاً از وی شکایت کردند؛ در پی شکایت سپاه آرش صادقی به دادسرای مقدس اوین فراخوانده شده بود و به او گفته شد که شکایت خود را پس بگیرد زیرا بازجویان از شکایت خود صرف نظر کرده‌اند اما آرش صادقی حاضر به پس گرفتن شکایت خود نشده و دادگاه نیز به‌صورت غیابی و بدون تشکیل جلسه برای بازجویان سپاه قرار منع تعقیب صادر کرده است.

آرش صادقی آبان ماه سال گذشته در اعتراض به نقض مکرر قانون در روندپرونده خود و گلرخ ایرایی و همچنین بازداشت همسرش دست به اعتصاب غذا زد.

مقامات قضایی، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذای آرش صادقی و فشارهای بین‌المللی اعلام کردند که همسرش، گلرخ ایرایی، آزاد و خود او برای درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد؛ بااین‌حال، علاوه بر عملی نشدن وعده درمان این زندانی سیاسی، همسر وی پس از ۱۹ روز آزادی موقت از سوی مأموران سپاه ثارالله مجدداً بازداشت شد.

آرش صادقی نزدیک به یک سال است که از رسیدگی درمانی محروم مانده و مقامات امنیتی از بستری شدن وی در بیمارستان خودداری می کنند؛ این اقدامات مسئولین و ضابطین سپاه در حالی صورت گرفته است که به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی‌مدت، خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند. حکم آرش صادقی با احتساب چهار سال حبس در پرونده قبلی به ۱۹ حبس افزایش پیدا کرد و در خرداد ۹۵ اجرا گشت.

پیش‌تر نیز در جریان مراجعه مأموران امنیتی به خانه مادر آرش صادقی برای بازداشت پسرش در سال ۱۳۸۹، مأمورین با واردکردن ضربه‌ای به سر مادر وی باعث خونریزی مغزی شده که مادر این فعال دانشجویی پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت. لازم به توضیح است، پزشک بیمارستان علت مرگ را ایست قلبی تشخص می‌دهد اما با گذشت چهار ماه پس از مرگ، پزشک قانونی علت مرگ را «اصابت سر به شی‌ء سخت» اعلام کرده است که باعث خونریزی داخلی و بعد ایست قلبی شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.