رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ خود را تحویل اف‌بی‌آی داد

دوشنبه, 8ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

رئیس پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات گذشته ریاست جمهوری خود را تحویل مقامات پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی داد.

پل منافورت، که برای مدتی ریاست کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را بر عهده داشت و سپس از سمتش استعفا داد، روز دوشنبه هشتم آبان همراه با وکیل ش در دفتر پلیس اف بی آی در واشینگتن دی سی حاضر شد. پیش از این و در ماه ژوئیه پلیس فدرال آمریکا خانه منافورت را مورد جستجو قرار داده بود. در همین حال، از ریک گیتس، یکی از مقامات کمپین آقای ترامپ هم خواسته شده خود را تحویل اف بی آی دهد.

این نخستین اتهام رسمی در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به حساب می آید که از سوی رابرت مولر، دادستان ویژه، در حال پیگیری است.

روز یکشنبه هم پرزیدنت ترامپ با بهره گیری از توئیتر نوشت که این تحقیقات مبنای ساختگی داشته و با اهداف حزبی انجام شده است.

او با اعلام اینکه جمهوری خواهان بیش از پیش پشت سر او متحد هستند، گفت: «کاری بکنید!»

پرزیدنت ترامپ همچنین گفته که حزب دموکرات هزینه پروژه تحقیقات یک مامور پیشین اطلاعاتی بریتانیا علیه خود که نتیجه جز اتهامات ثابت نشده دارد، را پرداخت کرده است.

آقای مولر چهار ماه پیش با عنوان بازرس ویژه، مسئولیت تحقیقات مرتبط با احتمال تبانی بین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفت.

او پس از برکناری جیمز کومی، رئیس اف بی آی، از سوی معاون وزارت دادگستری به عنوان بازپرس ویژه منصوب شد.

افزون بر تحقیقات او، سه کمیته کنگره ایالات متحده نیز در حال تحقیق پیرامون نفوذ احتمالی روسها بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

روسیه متهم است که با قصد تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در هک ایمیل‌های حزب دموکرات در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دست داشته است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.