تجمع‌های اعتراضی کارگران راه آهن و بازنشستگان کشوری در تهران

پنجشنبه, 11ام آبان, 1396
اندازه قلم متن


در ادامه تجمع‌های اعتراضی کارگران واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی، گروهی از کارکنان و کارگران تراورس راه آهن لرستان برای دومین روز پیاپی در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع این گروه از کارگران و کارکنان تراورس راه آهن لرستان روز چهارشنبه دهم آبان با همراهی شماری از کارگران تراورس تهران مقابل دفتر مرکزی راه آهن در تهران ادامه یافت.

به گزارش ایلنا، کارگران راه آهن لرستان روز سه‌شنبه در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای معوق، نبود امنیت شغلی، نبود بیمه بیکاری و کار با قراردادهای موقت یک ماهه مقابل مجلس تجمع کرده بودند و اعتراض خود را روز چهارشنبه نیز ادامه دادند.

شرکت تراورس یکی از شرکت‌های اقماری راه‌آهن در امور نگهداری خط و امور فنی است که بیش از هفت هزار کارگر دارد.

از سوی دیگر، جمعی از بازنشستگان کشوری نیز برای سومین روز پیاپی مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

آنها به اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری، پایین بودن سطح مستمری‌ها و ناکارآمدی سیستم بیمه اعتراض دارند. این بازنشستگان در اعتراض به مشکلات مالی خانواده‌های بازنشستگان، در محل تجمع خود سفره‌های خالی پهن کردند.

تجمع های اعتراضی کارکنان و کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی و بازنشستگان در سالهای اخیر در پی تداوم رکود اقتصادی در ایران، اوج گرفته و ادامه یافته است.

بخش تولید اقتصاد ایران به ویژه در بخش تولید، منهای نفت، از پنج سال پیش در رکود فرورفته و موجب تعطیلی یا زیان دهی بسیاری از واحدها شده است.
از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.