مکارم شیرازی: دولت باید به قم «بودجه حسابی» بدهد، هیچ شهری هم نباید اعتراض کند

جمعه, 12ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

ناصر مکارم شیرازی

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه که در حوزه علمیه قم تدریس می‌کند، قم را شهری «مقدس» خواند و گفت دولت باید بودجه ویژه‌ای در اختیار این شهر قرار دهد.

به‌گزارش سایت «رسا»، مکارم شیرازی پنج‌شنبه ۱۱ آبان در دیدار با اعضای شورای شهر قم، گفت: «دولت باید ردیف بودجه مخصوصی برای قم تعیین کند تا شهرداری بتواند بدون وجود موانع مالی، به رفع مشکلات بپردازد.»

او افزود: «هیچ کدام از شهرها هم نباید معترض شوند چون قم با بقیه شهرها فرق می‌کند.»

برخی مراجع دینی شیعه و نیروهای مذهبی، دو شهر قم و مشهد را به دلیل وجود مقبره امامان شیعه و اعضای خانواده‌های آن‌ها و مراکز دینی در این شهرها، از حساب دیگر شهرهای ایران جدا می‌کنند و آن‌ها را «مقدس» می‌نامند.

ناصر مکارم شیرازی این اصل را که شهرداری‌ها باید با درآمد خود، مشکلات شهر را حل کنند، «اصل بیخودی» دانست و افزود: «بیشتر ساختمان‌های قم، فرهنگی و دینی است و نه تنها نمی‌توان از آن‌ها درآمد داشته باشد، بلکه باید به این مراکز پول هم بدهد، از این جهت دولت باید این مشکل را حل کند.»

او همچنین خواهان ساختن فرودگاهی در قم شد و فرودگاه را «یک پرستیژ برای شهر مقدس قم» خواند و گفت: «چرا باید شهری مثل کاشان فرودگاه داشته باشند اما کلانشهر قم که شهری زیارتی است، فرودگاه نداشته باشد.»

مراجع دینی شیعه در سال‌های اخیر از برگزاری کنسرت در دو شهر قم و مشهد نیز جلوگیری کردند. دلیل آن‌ها در این مورد نیز «مقدس» بودن این دو شهر عنوان شد.

از: رادیو زمانه


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.