تشدید پارازیتها و پیامدهای گسترده برای سلامت جسمی و روانی جامعه

سه شنبه, 26ام دی, 1391
اندازه قلم متن

parazit

با تشدید پارازیتهای ماهواره ای در هفته های اخیر در تهران و پیامدهای زیانبار برای سلامتی جسمی و روانی شهروندان تهرانی، هیچ یک از مسئولان و نمایندگان مجلس اقدامی انجام نمی دهند.

به گزارش بازتاب، پدیده پارازیت برای عدم دریافت شبکه های ماهواره ای، سابقه ای چند ساله در کشور، به ویژه تهران دارد، اما این موضوع به صورت نوسانی انجام می شود و در مواقعی تشدید می گردد. اما عجیب آن که در هفته های اخیر با وجود آن که هیچ گونه ناآرامی و اغتشاشی در کشور رخ نمی دهد، این پارازیتها با شدت بیشتری اعمال می شود.

این در حالی است که قربانی این پارازیت ها فقط دارندگان ماهواره نیستند، بلکه شهروندانی که ماهواره ندارند و کودکان و سالخوردگان نیز باید عوارض آن را تحمل کنند.
گرچه تاکنون مطالعه رسمی و علنی درباره عوارض پارازیتها منتشر نشده، اما سرطان زا بودن این امواج و تاثیرات آنها بر جنین و نوزدان، از موضوعاتی است که افکار عمومی را نگران کرده است.

براساس برخی آمارهای غیررسمی، پارازیت در افزایش شدید زایمان های زودرس و احتیاج به سزارین موثر بوده و همچنین در افزایش استرس، تشویش و از دست دادن عدم تعادل روانی افراد که یکی از مهم ترین عوامل درگیری است، موثر است.

جا دارد مسئولان مربوطه مطالعه جدی بر روی عوارض پارازیت صورت دهند، چرا که ممکن است همانند برخی پدیده های شیمیایی و تشعشعات هسته ای، نسلهای بعدی را درگیر خود کند.
به نظر می رسد اگر مسوولان در برخورد با استفاده از شبکه های ماهواره ای مصرند، راه های کم خطرتری برای مردم نیز وجود دارد و علاوه بر امکان جلوگیری از خرید و فروش تجهیزات استفاده از ماهواره، حتی اگر با روشی از استفاده کنندگان از آن جریمه نقدی دریافت شود، برای خود این افراد و سایر مردم کم خطرتر خواهد بود.

برخی مسئولان سابق و فعلی نظیر وزیر معزول بهداشت یا نمایندگان فعلی مجلس نیز اخلاقا موظفند اطلاعاتی را که درباره حجم و عواقب پارازیت ها بر سلامتی مردم دارند، به اطلاع افکار عمومی برسانند.

در همین زمینه روزنامه حمایت وابسته به قوه قضائیه، به نقل از دکتر دستگیری، استاد دانشگاه نوشت: آمارها نشانگر این مسئله هستند که مواجهه با آلاینده های موجود در هوا همچون سرب و آرسنیک و دیگر فلزات سنگین و نیز در معرض اشعه و پارازیت قرار گرفتن تا ۳۰برابر خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهنی را افزایش می دهد و این زنگ خطری است برای شهروندان پایتخت که هر روزه در معرض این آلودگی های محیطی قرار دارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.