دختران زیر ۴۰ سال از تورهای گردشگری کنار گذاشته می‌شوند؟

چهارشنبه, 27ام دی, 1391
اندازه قلم متن

dokhtaran

جمهری اسلامی در عوض حل مسائل کشور فشار به مردم و بویژه زنان در زمینه های مختلف را شدت می بخشد.

به گزارش ایسنا، وقتی برخی نمایندگان مجلس بعد از طرح لایحه‌ی گذرنامه‌ی دولت، به بهانه‌ی زیاد شدن قاچاق دختران و حفظ امنیت آن‌ها در سفرهای خارجی، پیشنهاد کردند که «خانم‌های مجرد زیر ۴۰ سال از ولی قهری یا حاکم شرع برای خروج از کشور اجازه بگیرند» جنجال به پا شد تا امروز که هنوز هم این پرونده باز است و عده‌ای منتظرند نمایندگان زن در دفاع از حقوق هم‌جنس‌های خود،‌ حرکتی نشان دهند.

در این اوضاع و احوال شنیده شده که موضوع ممنوع یا محدود کردن سفر دختران زیر ۴۰ سال به خارج از کشور با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم در میان گذاشته شده است تا پای متولی سفر هم به این قضیه کشیده و جلوی فروختن تور و بلیت پروازهای خارجی به این گروه از مسافران گرفته شود.

مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز تا به حال در این‌باره نه حرفی زده‌اند و نه اعلام موضع کرده‌اند. فقط منوچهر جهانیان – معاون گردشگری کشور – این پرسش را که «آیا موضوع ممنوع کردن سفرهای خارجی برای دختران زیر ۴۰ سال با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در میان گذاشته شده است و موضع سازمان در این‌باره چیست؟» با گفتن «نمی‌دانم» بی‌جواب گذاشت.

اما بخش خصوصی که شامل همان آژانس‌دارانی است که دختران زیر ۴۰ سال باید تور و بلیت سفرهای خارجی خود را از آن‌ها تهیه کنند، می‌گویند که پیشنهاد ممنوعیت و محدود کردن فروش سفر به دختران زیر ۴۰ سال را شنیده‌اند، یعنی مطرح شده، ولی تا این لحظه چیزی به آژانس‌ها یا انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ نشده است.

با این حال، برخی آژانس‌داران در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن یادآوری حقوق انسانی هر شخص با توجه به موازین اسلامی، شرعی و قانونی گفتند، سفر رفتن قشر جوان جامعه که عموما دانشجو هستند، با کم شدن ارز مسافرتی و گران شدن ارز در داخل کشور، کم شده است حالا اگر بخواهند به بهانه‌ی جلوگیری از قاچاق دختران یا حفظ سلامت و امنیت آن‌ها، سفر دختران را هم ممنوع و محدود کنند، کم‌کم سفر از برنامه‌ی این قشر از جامعه حذف خواهد شد و باید منتظر آسیب‌های روانی و اجتماعی دیگری باشیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.