عدم پرداخت حقوق و نبود بیمه برای کارگران شرکت پایندان در پارس جنوبی

پنجشنبه, 18ام آبان, 1396
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – حدود یک هزار کارگر شرکت پایندان از اعضای کنسرسیوم توسعه فاز ۱۴ میدان پارس جنوبی علاوه بر ماهها عدم دریافت خقوق از داشتن بیمه نیز محروم شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کارگران شرکت پایندان در فاز ۱۴ میدان پارس جنوبی از معوقات مزدی چهار ماه خود خبر می دهند.

منابع کارگری به گزارشگر هرانا توضیح دادند علاوه بر چهار ماه معوقات مزدی بیش از هزار تن از پرسنل این شرکت، از اسفندماه ۹۵ تاکنون نیز تنها در ماه خرداد برای کارگران این شرکت بیمه “رد” شده است در حالی که هزینه بیمه بصورت مستمر از حساب پرسنل بصورت پیشاپیش کسر شده است.

فعالان کارگری تاکید کردند علاوه بر عدم پرداخت چند ماهه و عدم بیمه پرسنل کارگران این شرایط برای عدم اعتراض تحت فشار هستند. آنها در صورت طرح و پیگیری مشکلات خود با خطر اخراج روبه رو می شوند.
موارد فوق در حالی گزارش می شود که شرکت پایندان دارای بالاترین رتبه بندی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.

این شرکت با اجرای ایستگاه تقویت فشار گاز کنگان در سال ۱۳۸۲ زمینه اجرای پروژه های خود را به پروژه های پلنت و تاسیسات گسترش داد و در همین سال با ورود به پروژه های EPC، پروژه های اسکله پتروشیمی پارس و پالایشگاه گاز پارسیان را نیز به کارهای در دست اجرای خود اضافه نمود.
در حال حاضر قرارداد توسعۀ فاز ۱۴ پارس جنوبی میان شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرما و کنسرسیومی متشکل از مپنا، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، شرکت ملی حفاری، شرکت پایندان، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، ایزوایکو و ماشین‌سازی اراک منعقد شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.