درخواست عربستان از اتحادیه عرب برای برگزاری نشستی فوری در رابطه با ایران

دوشنبه, 22ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

عربستان سعودی از اتحادیه عرب خواست که نشستی فوری در رابطه با آن‌چه «دخالت‌های ایران در منطقه» خوانده شده است، برگزار کند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۲۱ آبان به نقل از خبرگزاری مصری منا گزارش داد که این نشست در قاهره و در سطح وزرای خارجه کشورهای اتحادیه عرب برگزار می‌شود.

تنش‌ها میان ایران و عربستان سعودی به دنبال حمله موشکی اخیر به فرودگاه بین‌المللی ریاض که از یمن انجام گرفته، دوباره شدت یافته است. ریاض می‌گوید که تهران پشت این حمله بوده و این امر به منزله اعلان جنگ به عربستان سعودی است، اتهامی که ایران آن را رد می‌کند.

در این حال استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان که در عربستان صورت گرفته شرایط را پیچیده‌تر کرده. آقای حریری در استعفانامه خود ایران را هدف انتقادات شدید خود قرار داد و آن را به دخالت در لبنان و دیگر کشورهای عربی متهم ساخت.

آقای حریری علی‌رغم خواسته رئیس جمهور لبنان همچنان در عربستان به‌سرمی‌برد که همین امر تردیدهایی را درباره آزادی وی به وجود آورده است و از جمله میشل عون رئیس جمهور لبنان گفته که سعد حریری ربوده شده است. اگرچه نخست‌وزیر مستعفی لبنان روز پنج‌شنبه با کاردار سفارت آمریکا در ریاض دیدار کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود به این رخداد اشاره کرده و نوشته که استعفای نخست وزیر لبنان، بیروت را به مرکز منازعه میان پادشاهی عربستان سعودی و ایران تبدیل ساخته است.

گزارشی از خبرگزاری فرانسه نیز با پرداختن به درخواست عربستان سعودی از اتحادیه عرب برای برگزاری نشست فوری در قاهره عنوان می‌کند که بحرین، امارات متحده و جیبوتی که اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را بر عهده دارد، به این خواست پاسخ مثبت داده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.