وزارت خزانه‌داری آمریکا راه‌های ارسال کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه را اعلام کرد

چهارشنبه, 24ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه به‌ عنوان مرگبارترین زمین‌لرزه‌ جهان در سال جاری میلادی شناخته شده ‌است

وزارت خزانه داری آمریکا چگونگی امکان ارسال پول، کالا و دیگر کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه را اعلام کرد.

به گزارش وبسایت سفارت مجازی ایالات متحده در ایران، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده با «غم‌انگیز» خواندن زلزله استان کرمانشاه برخی از راه‌هایی را که آمریکایی‌ها می‌توانند کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به مردم ایران ارسال کنند تشریح کرد.

بر اساس مجوزی که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی صادر کرده، سازمان‌های غیردولتی اجازه دارند تا پول و اجناسی را در حمایت از فعالیت‌های امدادرسانی مرتبط با بلایای طبیعی وارائه خدمات اهدایی در زمینه بهداشت و سلامتی به ایران ارسال کنند.

به گفته این دفتر، بر اساس یک مجوز کلی، انتقال پول به ایران تا حداکثر مبلغ ۵۰۰ هزار دلار در طول ۱۲ ماه برای حمایت از این فعالیت‌ها «با برخی شرایط خاص» مجاز است.

همچنین ارسال خوراک، پوشاک و دارو، زمانی که به قصد «استفاده در کاهش رنج انسانی» انجام شود، از تحریم‌های بازرگانی بین آمریکا و ایران معاف است، به شرط اینکه این کمک ها به دولت ایران یا هر فرد یا نهاد ایرانی نامبرده در فهرست اشخاص تحریم شده ارسال نشوند.

زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه که مناطقی گسترده از ایران و غرب آسیا را لرزاند به‌ عنوان مرگبارترین زمین‌لرزه‌ جهان در سال جاری میلادی شناخته شده ‌است.

خبرگزاری ایرنا تعداد کشته‌شدگان این حادثه را ۴۳۲ نفر اعلام کرده. اما برخی خبرگزاری‌ها تعداد کشته ها را ۴۴۵ نفر اعلام کرده‌اند. دست‌کم ۷۳۷۰ نفر نیز در پی این حادثه زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در پیامی با قربانیان و حادثه دیدگان زلزله اخیر در ایران و عراق ابراز همدردی کرده بود.

ایران نیز شهریور ماه امسال در پی طوفان شدیدی که در ایالت تگزاس آمریکا ده‌ها وکشته و زخمی بر جای گذاشت، با مردم آسیب‌دیده و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.