توضیح معاون ویژه دفتر رهبر ایران: قصد توهین به جهانگیری نداشتم

یکشنبه, 28ام آبان, 1396
اندازه قلم متن


بازدید نماینده رهبر ایران از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

وحید حقانیان، معاون ویژه دفتر رهبر ایران، درباره اظهارات دیروز خود گفته که “قصد توهین یا جسارت” به معاون اول رئیس‌جمهور را نداشته است.

او در ویدئویی که امروز در شهر سر پل ذهاب کرمانشاه ضبط شده، رو به دوربین گفت که دیروز، شنبه ۲۷ آبان ماه، هنگام بازدید از نقاط زلزله‌زده قصر شیرین، بحثی را به طور “خصوصی” مطرح کرده که “قرار نبوده پخش شود.”

اشاره آقای حقانیان به ویدئویی است که انتشار آن خبرساز شده و واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشته است.

او در آن ویدئو گفته بود: “خدا لعنت کند معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری [را]. اولین تخم لق را ایشان گذاشت و زود اعلام کرد توی جلسه اقتصاد مقاومتی که آقا مسکن مهر! آخر چه ربطی دارد.”

عبارت “تخم لق” و “خدا لعنت کند” در ۲۴ ساعت گذشته بارها به صورت هشتگ در توییتر استفاده شده است.

آقای حقانیان که نقش کلیدی در دفتر رهبر ایران دارد، در سال‌های گذشته به ندرت با رسانه‌ها مصاحبه کرده یا به طور علنی موضع سیاسی گرفته است.

معاون دفتر آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید که پخش آن ویدئو “علی الظاهر” باعث آزردگی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران شده و “به او برخورده است.”

او در ویدئویی که خبرگزاری فارس منتشر کرده، توضیح داده است: “من قصد توهین یا جسارت به ایشان یا دولت محترم را نداشتم. بحثی را مطرح کردم. ما ۲۵ سال است با ایشان همکار هستیم و مسائلی را می‌گوییم. در آن جمع هم خصوصی این بحث را مطرح کردم. قرار نبود پخش شود. قصد جسارت نداشتم اما واقعیت این است که نباید مسائل را سیاسی کنیم.”

معاون دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در عین حال بر موضع دیروز خود در دفاع از مسکن مهر پافشاری کرده و معاون اول حسن روحانی را تلویحا به “سیاسی‌کاری” متهم کرده است.

او گفته است: “در روی خط گسل زلزله، ساختمان‌های زیادی بودند. یک بخش ساختمان‌ها پروژه مسکن مهر است که اتفاقا سالم است. در حالی که ساختمان‌های بتونی شخصی‌ساز زیادی فرو ریخته است. مردم آلام و مشکلات زیادی دارند و ما باید آلام مردم را کم کنیم، نه این‌که یک بحثی را مطرح کنیم که ۱۲ میلیون مسکن‌نشین مهر دچار نگرانی شوند.”

در ساعات اول بعد از زلزله یکشنبه گذشته کرمانشاه، اسحاق جهانگیری با ابراز تاسف از اینکه “بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده” از وزارت راه و شهرسازی خواسته بود تا “با دقت این موضوع را بررسی کند که چرا خانه‌های نوساز تا این حد آسیب‌پذیر بوده‌اند”.

پروژه مسکن مهر، از برنامه‌های دولت محمود احمدی‌نژاد بوده است. زلزله کرمانشاه و انتشار تصویر ساختمان‌های آسیب‌دیده مسکن مهر، به موضوعی برای رویارویی طرفداران و مخالفان دولت او تبدیل شده است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.