اتحادیه عرب: پرونده ایران را به شورای امنیت می‌بریم

دوشنبه, 29ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود در قاهره که به خواست عربستان سعودی برگزار شد، از دولت‌های عضو خواستند که برای مطرح کردن پرونده ایران در شورای امنیت تلاش کنند.

وزیران امور خارجه شرکت کننده، در بیانیه پایانی نشست خود با لحنی تندتر از قبل از “اقدامات تهدیدآمیز” ایران و گروه حزب‌الله لبنان علیه کشورهای منطقه، انتقاد کرده‌اند.

آنها همچنین با اقداماتی که به گفته آنها عربستان برای حفظ امنیت ملی خود می‌کند، اعلام همبستگی کرده‌اند.

مهرداد فرهمند، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در بیروت می‌گوید که در این بیانیه به ایران در مورد “پیامدهای” اقداماتش هشدار داده شده، به نحوی که در بیانیه‌های قبلی سابقه نداشت؛ اما به نظر می‌رسد منظور، ارجاع موضوع به شورای امنیت باشد چرا که کشورهای اتحادیه عرب جز توسل به نهادهای بین المللی ابزار دیگری برای مقابله با ایران در اختیار ندارند.

وزیران خارجه لبنان و عراق در اجلاس قاهره حضور نداشتند.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان اخیرا عربستان سعودی را به تلاش برای بی‌ثبات کردن کشورش متهم و اقدامات عربستان را خصمانه توصیف کرده بود.

دولت عراق هم یکی از نزدیک‌ترین همپیمانان منطقه‌ای ایران محسوب می‌شود و با وجود تلاش‌هایی که اخیرا برای ترمیم روابط خود با عربستان کرده، حاضر نشده در نشست اضطراری اتحادیه عرب شرکت کند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.