وعده خامنه ای درباره تحقق اهداف انقلاب اسلامی«در آینده ای نه چندان دور»

پنجشنبه, 2ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ضمن بیان این وعده که جمهوری اسلامی «درآینده ای نه چندان دور» به «همه اهداف» انقلاب ۵۷ خواهد رسید، از گروهی که به گفته او، «بلندگوی دشمن شده اند» و می گویند، نمی‌شود مقابل قدرتهای جهانی« ایستاد» انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی خامنه ای، روز چهارشنبه، اول آذر، در دیدار با شماری از نیروهای بسیج با او، وعده داد که ایران «در آینده ای نه چندان دور» به همه اهداف انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی،«خواهد رسید».

وی اعلام کرد که نسل جوان «معضلات اقتصادی را حل، پیشرفتهای علمی را مضاعف و مفاهیم و محتوای فرهنگی و قرآنی را در جامعه محقق خواهد کرد».

آقای خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود درعین حال گفت که نظام سیاسی جمهوری اسلامی «تا رسیدن به اهداف والای خود فاصله زیادی دارد ولی دستیابی به این اهداف با در صحنه بودن و تکیه بر نیروی انسانی مصمم و بااراده امکان پذیر است».

وعده آیت الله خامنه ای درحالی بیان شده است که مقامات جمهوری اسلامی پیش از این بارها از«دور شدن از اهداف انقلاب» ۵۷ سخن گفته اند.

«افزایش شکاف طبقاتی»،«افزایش فقر»،« فساد سیستماتیک اقتصادی و اداری» و «افزایش آسیب های اجتماعی» از دیدگاه برخی از مقامات جمهوری اسلامی به معنای فاصله گرفتن از اهداف انقلاب ۵۷ توصیف می شود.

از سوی دیگر برخی از فعالان سیاسی و منتقدان آیت الله خامنه ای، نبود آزادیهای سیاسی ومواردی چون اختیارات«بی حد و حصر» مقام رهبری را از نشانه های دست نیافتن انقلاب ۵۷ به اهداف خود و«بازتولید استبداد» می دانند.

جمهوری اسلامی «در همه موارد بر دشمن پیروز شده» است

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از افرادی که به گفته او، « بلندگوی دشمن شده اند»،« آیه یأس، ملاحظه و رودربایستی در مقابل قدرت ها را تبلیغ می کنند» و می گویند که «نمی‌شود مقابل قدرتها ایستاد» انتقاد کرد.

آقای خامنه ای مدعی شد که جمهوری اسلامی «در همه موارد بر دشمن پیروز شده» است.

وی همچنین ضمن انتقاد از کسانی که به گفته او از« تکرار عنوان دشمن ناراحت می شوند» افزود:«این افراد غافل متوجه نیستند که اگر دشمن مجال بیابد در وارد کردن ضربه هیچ تأملی نخواهد کرد».

آقای خامنه ای اضافه کرد:«بر اساس یک اصل عقلانی و جاودانه نباید عملی، سخنی و یا حالتی از خود نشان داد که دشمن را به توهم ضعف در صفوف ایرانیان بیندازد و او را به ضربه زدن و اعمال خصومت تشویق کند».

رهبر جمهوری اسلامی پیش از این نیز «چالش» با غرب را از «سازش» با آن کم‌هزینه‌تر دانسته بود.

این اظهارات در حالی است که اصرار جمهوری اسلامی به پیگیری برخی سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش، از جمله برنامه بحث‌برانگیز هسته‌ای در سال‌های اخیر زمینه‌ساز انزوای ایران در محافل بین‌المللی بوده و مقامات دولت بارها از تاثیرات منفی تحریم های غرب بر اقتصاد ایران سخن گفته اند.

درهمین حال آقای خامنه ای ضمن تائید توافق اتمی وین،درعین حال بارها از این توافق انتقاد کرده وآن را به نفع طرف غربی خوانده است.

نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی همچنین دولت حسن روحانی را متهم می کنند که از طریق توافق اتمی وین به دنبال عادی سازی رابطه با آمریکا است.

از جمله علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، روز ۱۴ خرداد به طور تلویحی از حسن روحانی و نزدیکان او با عنوان «حلقه نیاوران» نام برده و گفته بود که پیگیری ایده «همزیستی مسالمت‌آمیز با غرب» در ایران نتیجه فعالیت این گروه است.

«ما می توانیم مفهومی صرفاً اعتقادی نیست»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به درگیری جمهوری اسلامی با آمریکا و اسرائیل پس از انقلاب در سال ۵۷ مدعی شد که ایران« صدها و یا شاید هزاران برابر، از اول انقلاب پیشرفته تر و مقتدرتر است و این، معنای پاداش دنیویِ ایستادگی و استقامت است».

وی تاکید کرد که« نباید با نگاه به برخی بی اعتقادی و بی اعتنایی ها، انقلاب و نظام اسلامی را ضعیف شده تصور کرد».

درحالی که رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان همواره از «دشمنی دائم» آمریکا با ایران سخن می گویند،برخی از تحلیل گران این سخنان را نشان دهنده «توهم توطئه» و یا «مصرف داخلی» برای حذف مخالفان می دانند.

از جمله فائزه هاشمی،فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی،سال گذشته در مصاحبه ای گفته بود که سیاست کلان جمهوری اسلامی این است که «دشمن دائمی» داشته باشد.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «ما می توانیم» مفهومی« صرفاً اعتقادی نیست بلکه ملت ایران بارها به چشم خود و با همه وجود، آن را مشاهده و درک کرده است».

وی همچنین ضربات اخیر به گروه حکومت اسلامی(داعش» را به معنای «به زانو درآوردن» آمریکا و اثبات«مفهوم ما می توانیم»دانست.

شعار«ما می توانیم» از جمله شعارهای محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و همچنین محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود.

آقای خامنه ای روز سه شنبه نیز در پاسخ به نامه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، «ضربه» به گروه حکومت اسلامی (داعش)، درسوریه و عراق را «ضربه» به «دولت‌های قبلی و کنونی امریکا» و کشورهای موتلف آنان در منطقه خواند و این کشورها را متهم کرد که داعش را «به وجود آوردند».

مقامات جمهوری اسلامی بارها آمریکا،بریتانیا و عربستان سعودی را به ایجاد و حمایت از گروه داعش متهم کرده‌اند.

این ادعا در حالی بیان شده که گروه حکومت اسلامی (داعش)، در سوریه و عراق، از مدت‌ها پیش با بمباران سنگین نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا مواجه بوده و گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا موفق شدند به تازگی رقه، پایتخت خودخوانده آن گروه را در سوریه، تصرف کنند و نیروهایش را در بخش‌های وسیعی از شمال و شرق سوریه عقب برانند.

در همین حال، آمریکا و کشورهای عربی همواره ایران را به دخالت در امور داخلی شماری از کشورهای منطقه، از جمله سوریه متهم کرده‌اند.

از جمله باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق این کشور، در دوره ریاست جمهوری خود روسیه و ایران را در کنار حکومت اسد مسئول کشتار غیرنظامیان حلب دانسته بود.

پیشتر برخی منتقدان در داخل ایران نیز با انتقاد شدید از عملکرد قاسم سلیمانی و نیروی قدس در منطقه، «به وجود آمدن» گروه داعش را «مرهون سوءمدیریت قاسم سلیمانی» دانسته‌اند.

از جمله مهدی خزعلی، منتقد سیاسی، سال گذشته در ویدئویی گفته بود که حضور قاسم سلیمانی در سوریه نبود «الان داعشی در سوریه وجود نداشت».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.