احمدی‌نژاد: در مورد ستار بهشتی با صادق لاریجانی دعوا کردم

جمعه, 3ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، در گفت‌وگوی تصویری با سایت «دولت بهار» در رابطه با پرونده حمید بقایی، از قدرت و اختیارات زیاد قوه قضاییه انتقاد کرد و گفت به خاطر کشته شدن ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی، با رئیس قوه قضاییه دعوا کرده است.

محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه اول آذر در اعتراض به دو بار بازداشت حمید بقایی و رفتار قوه قضاییه با او با سایت «دولت بهار»، که از پایگاه‌های طرفدار خود اوست، گفت‌وگو کرد.

بخش عمده‌ای از این گفت‌وگو مربوط به دستگیری حمید بقایی، معاون اجرایی سابق ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد است.

در بخشی از گفت‌وگو و در حین انتقاد از دستگاه قضایی و رئیس آن، صادق لاریجانی، احمدی‌نژاد پرونده ستار بهشتی، وبلاگ نویسی که در زندان کشته شد را به میان کشید.

او در واکنش به صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه‌ای که گفته بود حمید بقایی وضعیتش در زندان خوب است و در «سوئیت»‌ بازداشت است گفت: «یک دفعه رفته‌ای زندان خودت ببینی با چشم خودت؟ اگر رفته بودی نمی‌گفتی سوئیت است.»

با اشاره به پرونده ستار بهشتی در مورد شرایط بد زندان‌های ایران، احمدی‌نژاد گفت: «مثل آن بنده خدا که جنازه‌اش را تحویل خانواده‌اش دادند؛ در وبلاگش یک چیزی نوشته بود. خب کی این کار را کرده؟ قوه قضاییه این کار را کرده.»

او با بیان اینکه قوه قضاییه «تنها قوه‌ای است که نظارتی بر آن نیست، تنها قوه‌ای است که ۳۸ سال است کسی از آن انتقاد نکرده است،» گفت: «شما به محض اینکه یک مقاله بنویسید و از عملکرد قوه قضاییه انتقاد کنید، برای شما احضاریه می‌فرستند.»

رئیس‌جمهوری پیشین ایران مدعی شد که پس از کشتن ستار بهشتی در زندان با صادق لاریجانی دعوا کرده است: «در شورای امنیت ملی راجع به همان آقای ستار بهشتی من تقریباً با ایشان دعوا کردم. فریاد زدم سرشان. گفتم جنایت کردید شما. برای چه جوان مردم را گرفتید بردید. این چه وضعش است.»

احمدی‌نژاد همچنین به نحوه اداره زندان‌ها و اینکه زندان‌ها در ایران در دست نهادهای امنیتی هستند انتقاد کرد و گفت: «یکی از تخلفات بزرگ قوه قضاییه این است که زندان‌ها را در اختیار نهادهای امنیتی قرار داده است.»

او گفت که اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها هرکدام بخشی از زندان‌ها را در کنترل خود دارد.

انتقادهای احمدی‌نژاد بیشتر در مورد «اختیارات فوق‌العاده» و استبداد دستگاه قضایی، «عدم نظارت بر عملکرد» این قوه است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «الان کل کشور درخطر است و امیدی به اجرای عدالت نیست» به « دیکتاتوری قوه قضاییه» اشاره کرد و گفت: «بدترین حالت این است که اگر از قوه قضاییه بخواهید شکایت بکنید باید به خود آن‌ها شکایت کنید.»

او دستگاه قضایی را با طاغوت مقایسه کرد و گفت: «کل حرف شان این است که باید کل کشور را بدهید دست ما تا درست شود. این حرف هر طاغوتی است؛ حرف هر دیکتاتور است.»

حمیدرضا بقایی، معاون سابق رئیس‌جمهوری پیشین ایران، ابتدا در خرداد ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و پس از ۲۲۵ روز زندان که بیشتر آن در انفرادی گذشت، در دی‌ همان سال آزاد شد. او در تیر ماه ۱۳۹۶ نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی در مرداد همین سال آزاد شد.

چند روز پیش از گفت‌وگوی اول آذر احمدی نژاد با «دولت بهار»، حمید بقایی، علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای احمدی‌نژاد و حبیب الله جزء خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی نژاد در اعتراض به اتهام‌های قضائی علیه آنها در حرم شاه عبدالعظیم در شهر ری، بست نشستند.

رئیس جمهوری پیشین ایران روز ۱۶آبان هم با سایت «دولت بهار» گفت‌وگو کرده بود و خواستار اصلاحات در دستگاه قضایی شده بود.

از: رادیو زمانه


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.