ولیعهد عربستان سعودی: خامنه‌ای هیتلر جدید خاورمیانه است

جمعه, 3ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

محمد بن سلمان رهبر جمهوری اسلامی ایران را هیتلر جدید خاورمیانه نامید. جنگ لفظی مقامات دو کشور ظرف هفته‌های گذشته به اوج خود رسیده است. این جنگ لفظی مکمل جنگ نیابتی بین دو کشور ایران و عربستان سعودی است.

محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی

خبرگزاری رویترز جمعه ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) از مصاحبه نیویورک تایمز با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گزارشی منتشر کرده است. این مصاحبه که یک روز پیش‌تر در نیویورک تایمز منتشر شده، از تشدید حملات لفظی عربستان علیه مقامات ایران حکایت دارد.

منازعه لفظی بین مقامات دو کشور ایران و عربستان سعودی که از آن به عنوان “جنگ سرد” یاد می‌شود، به موازات جنگ نیابتی بین این دو جریان دارد.

هیتلر خاورمیانه

محمد بن سلمان در مصاحبه با خبرنگار نیویورک تایمز، آیت‌الله خامنه‌ای را “هیتلر جدید خاورمیانه” خوانده است. ولیعهد عربستان سعودی که مسئولیت وزارت دفاع این کشور را نیز برعهده دارد و از متحدان اصلی آمریکا در منطقه به شمار می‌رود، خواستار جلوگیری از رشد نفوذ ایران در منطقه شده است.

محمد بن سلمان افزوده است که باید جلوی قدرت‌گیری ایران تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را گرفت: «ما از اروپا یاد گرفته‌ایم که دلجویی و تلاش برای آشتی [با هیتلر] عمل نمی‌کند. ما نمی‌خواهیم که هیتلر جدید ایران دست به همان کارهایی در خاورمیانه بزند که در اروپا انجام شدند.»

جنگ لفظی بین ایران و عربستان پس از پرتاب موشک از سوی انصارالله به فرودگاه ریاض و همچنین بحران لبنان تشدید شد.

از: دویچه وله

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.