نماینده مجلس: میلیون‌ها یورو در کنفرانس عدم تعهد در تهران مفقود شده است

یکشنبه, 5ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از مفقود شدن بیش از سه میلیون یورو و ۵۳۰ هزار دلار در کنفرانس جنبش عدم تعهد در تهران خبر داد و گفت که این منابع در اختیار حمید بقایی٬ معاون محمود احمدی‌نژاد بوده است.

محمدعلی پورمختار روز شنبه (چهارم آذر) این اظهارات را در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی (خانه ملت) بیان کرده است.

آقای پورمختار با بیان اینکه «تخلفات» حمید بقایی٬ معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم٬ «کاملا محرز» است٬ انتقادهای وی و سایر مقام‌های مسئول در دولت‌های نهم و دهم از قوه قضائیه را «رفتار انحرافی» و «شعار» توصیف کرد.

وی درباره این تخلفات اضافه کرد که «تکلیف برداشت ۱۶ میلیارد تومانی غیرقانونی از بیت‌المال و واریز آن به حساب شخصی یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه ایرانیان و ذخیره دو میلیارد تومان در صندوق امانت بانک ملی در سال ۹۰ باید به صورت شفاف تعیین شود.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار مشخص شدن «منشاء تعداد بسیاری کارت هدیه از صندوق خودروی شخصی» بقایی شده است.

محمدعلی پورمختار در ادامه گفته است: «سه میلیون و حدود ۷۰۰ هزار یورو از کنفرانس جنبش عدم تعهدها٬ به اضافه حدود ۵۳۰ هزار دلار مفقود گشته که آخرین بار حسب اظهار یکی از عوامل در اختیار حمید بقایی بوده٬ لذا نحوه هزینه‌کرد این منابع باید مشخص شود.»

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین افزوده که جعفرزاده ایمن‌آبادی٬ دیگر نماینده مجلس دهم نیز از خروج «مبلغ سنگینی از کشور» از سوی حمید بقایی خبر داده که معاون محمود احمدی‌نژاد باید در این زمینه نیز پاسخگو باشد.

محمدعلی پورمختار همچنین اضافه کرده که «اسناد دیگری نیز در ارتباط ایشان با جاسوس‌ها و نفوذ جاسوسان در بیوت در دست و موجود است.»

وی توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرده است.

احضار حمید بقایی٬ از مدیران ارشد دولت محمود‌ احمدی‌نژاد به دادگاه بابت تخلفات مالی٬ خشم رئیس دولت‌های نهم و دهم را برانگیخته و وی در چندین نوبت٬ به شدت قوه قضائیه و صادق لاریجانی٬ رئیس آن و نیز سایر برادران لاریجانی را مورد انتقاد قرار داده است.

رئیس‌جمهور پیشین ایران می‌گوید مام‌های قضایی تلاش می‌کنند حکم «از پیش نوشته شده» برای حمید بقایی صادر کنند.

آقای بقایی نیز بدنبال احضار به دادگاه٬ با تندترین عبارات رئیس قوه قضائیه را مورد انتقاد قرار داده است.

وی روز ۳۰ مهر دادگاه خود را «سیاسی» خوانده و به کنایه گفته بود که «نه ۶۳ حساب شخصی دارم، نه دخترم جاسوس انگلیس است و نه برادرم فاسد».

اشاره‌ وی به موضوع «حساب‌های شخصی» رئیس قوه قضائیه و گزارش تائیدنشده وب‌سایت آمد نیوز درباره «جاسوسی زهرا لاریجانی» دختر رئیس قوه قضائیه بود.

۲۱ آبان‌ماه سال جاری نیز حمید بقایی، در نامه‌ای به قاضی پرونده خود، با اشاره به آنچه «تخلفات مقامات قضایی و امنیتی» نامید٬ خواستار محاکمه دادستان تهران و بازجویانش در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران شد.

معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری، در نامه‌ای به قاضی حیدری رئیس دادگاه ۱۰۵۷ کارکنان دولت، نحوه رسیدگی به پرونده خود را «حاکی از یک تصمیم قبلی سیاسی و خصمانه برای محکوم کردن» دولت محمود احمدی‌نژاد دانسته است.

او همچنین اعلام کرده که بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در مدت بازداشت از او خواسته‌اند که به «جاسوسی برای اسرائیل و انگلیس»، «جرائم امنیتی»، «ارتباط با جن و پری» و «جرائم اخلاقی» اعتراف کند.

به گفته آقای بقایی، در اواخر مرداد ماه ۹۴ حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در زندان با او ملاقات کرده و گفته است که «اگر مطالبی علیه آقایان احمدی‌نژاد و مشایی بگویی آزاد می‌شوی».

و همچنین اعلام کرده که بازجویان از او خواسته‌اند اعتراف کند محمود احمدی‌نژاد نیز «جاسوس» بوده است.

معاون محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری در عین حال٬ روز چهارشنبه ۲۴ آبان، ضمن امتناع از شرکت در دادگاه خود اعلام کرد به همراه علی‌اکبر جوانفکر، مشاور آقای احمدی‌نژاد و حبیب‌الله خراسانی، ذیحساب وقت نهاد ریاست جمهوری، در اعتراض به رفتار قوه قضائیه در آرامگاه عبدالعظیم حسنی «بست» می‌نشینند.

کانال تلگرامی دولت بهار شامگاه روز شنبه ۲۷ آبان، با انتشار فیلم‌هایی از «حمله سازماندهی شده نیروهای لباس شخصی» به این سه مدیر دولت آقای احمدی‌نژاد و حامیان آنها در آرامگاه عبدالعظیم خبر داده بود.

پس از این حمله، این سه مدیر دولت سابق روز یکشنبه ۲۸ آبان اعلام کردند به دلیل «اهمیت حفظ حرمت» آرامگاه عبدالعظیم به بست‌نشینی خود پایان می‌دهند.

از: رادیو  فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.