مخالفت دادستانی با صدور مرخصی برای دو معلم زندانی

پنجشنبه, 9ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

وکیل مدافع معلمان زندانی خبر داد که دادستانی با مرخصی اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی موافقت نکرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین تاج اعلام کرد: «علیرغم درخواست مرخصی، اسماعیل عبدی بیش از شش ماه است که از مرخصی استفاده نکرده. پیگیریها و پاسخ‌هایی که از دادستانی شنیده شده، دلالت بر عدم موافقت دادستانی و ضابطین دارد».

این وکیل دادگستری افزود: «پیش تر عدم توجه به وضعیت نابسامان روحی و جسمی وی و رد تقاضای اعاده دادرسی از سوی شعبه ۳۳ دیوانعالی کشور و در حال حاضر مخالفت با تقاضای قانونی و مشروع وی مبنی بر استفاده از حق مرخصی، تحمل شرایط را برای مشارالیه دشوار کرده است.»

تاج گفت: «خواسته موکل من اسماعیل عبدی، در استفاده از مرخصی، مشروع و قانونی است و عدم تمکین دادستانی حتی به پشتوانه نظر مخالف ضابطان، محمل و مستمسک قانونی ندارد؛ از این‌رو مصر به قانونی بودن مطالبه موکلم هستم.»

این وکیل دادگستری در ادامه به وضعیت دیگر موکل خود، محمود بهشتی لنگرودی، پرداخته و گفت: «ایشان طی ماه گذشته درخواست ادغام مجازات دو فقره پرونده محکومیت قطعی خود را به مرجع محترم قضایی تسلیم نموده است. وی نیز درخواست استفاده از مرخصی در موعد معین داشت که بنا به شرایط از سوی دادستانی مورد موافقت قرار نگرفت.»

اسماعیل عبدی که به دلیل فعالیت‌های صنفی به زندان محکوم شده بود،، به دنبال تأیید حکم ۶ سال حبس در دادگاه تجدید نظر ۱۹ آبان ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال صنفی روز ۱۰ اردیبهشت امسال در اعتراض به امنیتی قلمداد کردن فعالیت‌های صنفی اعتصاب غذا کرد و روز ۴ تیر به مرخصی اعزام شد.

او روز پنجشنبه ۵ مرداد در حالی که عازم محل کار خود بود، در خیابان بازداشت شد و ساعاتی بعد از طریق تلفن به خانواده‌اش خبر داد که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.

محمود بهشتی لنگرودی ابتدا در سال ۸۵ به دلیل پیگیری اجرای لایحه مدیریت خدمات کشوری به چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد. سال ۸۹ با شکایت وزارت اطلاعات، دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، بهشتی لنگرودی را در یک محاکمه ۱۰ دقیقه‌ای به پنج سال حبس محکوم کرد.

او شهریور ماه سال ۹۴ از سوی سپاه ثارالله بازداشت و در دادگاهی به ریاست قاضی محمد مقیسه به تحمل پنج سال حبس دیگر محکوم شد.

بهشتی لنگرودی در اعتراض به احکام غیرعادلانه صادر شده، سه بار اعتصاب غذا کرد و در نهایت ۲۲ اردیبهشت سال ۹۵ پس از طی دوره درمانی در بیمارستان، آزاد و به منزل فرستاده شد.

در دوران آزادی اما او با دریافت نامه‌های تهدیدآمیز از سوی دادستانی مورد آزار قرار گرفت و ششم شهریور ماه هم در یک تماس تلفنی به زندان فراخوانده شد.

در نهایت ماموران دادستانی روز ۲۱ شهریور ماه بهشتی لنگرودی را در خانه‌اش بازداشت کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.