تحقیر مردم ایران با صدور گشت ارشاد اسلامی به قرعه‌کشی جام جهانی

جمعه, 10ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

یادداشتی از بهزاد مهرانی

اندیشه‌ی صدور انقلاب اسلامی از آرمان‌ها و آرزوهای انقلابیان از ابتدای پیروزی‌شان بود. امروز جمهوری اسلامی علی‌رغم شکست‌های پی‌در‌پی در مدیریت کشور و همین‌طور حقنه‌کردن سبک زندگی اسلامی به جامعه‌ی جوان ایران، توانسته است در رابطه با «صدور انقلاب» نیز پیروزی‌هایی کسب کند. تازه‌ترین نمونه‌ی این پیروزی‌ها را می‌توان در مجبور کردن مجری زن مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به پوشیدن لباسِ مناسبِ موردِ نظر مسوولان نظام اسلامی دانست.

در روزهای گذشته، جمع کثیری از کاربران ایرانی فضای مجازی به صفحه اینستاگرام “ماریا کوماندنایا” رفته‌اند و از او خواسته‌اند که لباس مناسب بپوشد تا تلویزیون جمهوری اسلامی برنامه قرعه‌کشی را پخش کند. سردار آزمون، بازیکن ایرانی شاغل در لیگ فوتبال روسیه هم در صفحه‌ی اینستاگرام خود این خواسته را با خانم کوماندنایا به اشتراک گذاشته و بعدتر خبر داده که مجری روس، با این درخواست موافقت کرده است.

در این عملیاتِ تا اینجا موفقیت‌آمیز، “آزمون” و لشکر کامنت‌گذاران اینستاگرامی، به جای اینکه از حکومت ایران بخواهند تا بر ستم به زنان ایران و حجاب اجباری پایان دهد، از دیگران می‌خواهند تا خود را به قد و قواره‌ی مورد پسند نظام اسلامی در بیاورند و این‌گونه است که وسعت فعالیت گشت ارشاد اسلامی از کوچه‌پس‌کوچه‌های ایران به خیابان‌های روسیه و دیگر کشورهای جهان می‌رسد.

در این میان، گروهی هم ادعا می‌کنند که “ماریا کوماندنایا” قصد دارد به فرهنگ ایران احترام بگذارد.

در پاسخ به این گروه باید گفت که اولا حجاب اسلامی، فرهنگ همه‌ی ایرانیان نیست و اساسا امر فرهنگی زوربردار نیست. دوم اینکه در پس پشت ظاهر متین و احترام‌برانگیز احترام به ملت ایران، تحقیر مردم ایران نهفته است و معنایش این است که کشورهای جهان که آزادانه نوع پوشش خود را انتخاب می‌کنند و تلویزیون‌شان هم مسابقه قرعه‌کشی را پخش می‌کند فرهنگ‌شان بر مبنای آزادی و انتخاب است اما ملتی در جایی از دنیا به نام مردم ایران وجود دارند که چیزی از آزادی و حق انتخاب نمی‌دانند و باید مراعات‌شان کرد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.