نیروهای اسرائیلی با معترضان فلسطینی درگیر شدند

جمعه, 17ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

فلسطینیان به سوی نیروهای اسرائیلی سنگ پرتاب کردند

تظاهراتی در کرانه غربی اشغالی و نوار غزه در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار شده است.

صدها نیروی اسرائیلی در بیت‌المقدس و سایر مناطق مستقر شده و تدابیر امنیتی در کرانه غربی اشغالی و نوار غزه تشدید شده‌اند.

گروهی از فلسطینیان برابر دروازه دمشق در بیت‌المقدس تحصن کرده بودند که نیروهای امنیتی اسرائیل آنها را متفرق کردند.

فلسطینیان امروز را در اعتراض به اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و اعلام انتقال سفارت آمریکا به این شهر روز خشم نامیده‌اند.

نیروهای اسرائیلی در رام‌الله، بیت‌لحم و الخلیل از گاز اشک‌آور و تیر جنگی برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده‌اند. فلسطینیان نیز به سوی نیروهای اسرائیلی سنگ پرتاب کردند و لاستیک‌ خودروها را آتش زدند.

به غیر از مناطق فلسطینی در کشورهای دیگر نیز تظاهراتی در مخالفت با تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شده است. در قاهره، تظاهرکنندگان علیه آقای ترامپ و اسرائیل شعار دادند و خواهان تحریم محصولات آمریکایی شدند. در امان، پایتخت اردن نیز مردم با فلسطینیان ابراز همبستگی کردند. در تهران، تظاهرکنندگان شعار “مرگ بر اسرائیل” و “مرگ بر آمریکا” سر دادند.

در اندونزی، مالزی و بنگلادش نیز تظاهراتی برگزار شده است.

روز گذشته در مناطق مختلف از جمله کرانه غربی اشغالی درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نیروهای اسرائیلی روی داد که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

نیروهای اسرائیلی در این درگیری‌ها از گاز اشک‌آور، گلوله‌های لاستیکی و تیر جنگی استفاده کردند.

گروه حماس که کنترل نوار غزه را به عهده دارد خواهان انتفاضه جدیدی علیه اسرائیل شده است.

در همین حال مقام‌های فلسطینی گفته‌اند از سفر مایک پنس معاون آقای ترامپ به سرزمین‌های فلسطینی استقبال نمی‌کنند. این در حالی است که کاخ سفید در مورد ملاقات نکردن مقام‌های فلسطینی با معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده است.

کاخ سفید گفته است آقای پنس خواهان دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی است و لغو این دیدار سازنده نخواهد بود.

قرار است آقای پنس نیمه دوم دسامبر به منطقه سفر کند. او با مقام‌های اسرائیل و مصر هم دیدار خواهد کرد.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.