آمریکا: لغو دیدار پنس و عباس “غیر سازنده” است

جمعه, 17ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

تشکیلات خودگردان فلسطین پس از تصمیم دونالد ترامپ در مورد به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل قصد دارد دیدار محمود عباس با معاون ترامپ را لغو کند. آمریکا این قصد را گامی “غیر سازنده” خوانده است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا

تشکیلات خودگردان فلسطین در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای به رسمیت شناختن اورشلیم (بیت‌المقدس) به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به اورشلیم قصد لغو دیدار آتی محمود عباس، رئیس این تشکیلات، با مایک پنس، معاون ترامپ را دارد.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه (۸ نوامبر / ۱۷ آذر) به نقل از جبرئیل رجوب، یکی از مقام‌های بلندپایه‌ی فتح در رام‌الله گزارش داد، محمود عباس با معاون رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف قرار از پیش تعیین‌شده دیدار نخواهد کرد. به گفته‌ی او مایک پنس با خوشامدگویی مقامات فلسطینی روبرو نخواهد شد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا قرار بود در آستانه جشن کریسمس به منطقه سفر و با مقام‌های مصری، اسرائیلی و فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کند. ملاقات او با محمود عباس برای روز ۱۹ دسامبر تعیین شده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جبرئیل رجوب همچنین نمایندگان دولت‌های منطقه را فراخوانده که از دیدار با مایک پنس خودداری کنند.

در این میان آمریکا نیز به این مسئله واکنش نشان داده است. یک مقام دولت ایالات متحده گفت که لغو دیدار از پیش‌تعیین‌شده میان عباس و پنس “غیر سازنده” خواهد بود. او افزود که پنس همچنان در صدد است که با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و مذاکره کند.

تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به اورشلیم با انتقادها و مخالفت‌های زیادی روبرو شده است. اسماعیل هنیه، رهبر حماس، حتی فراخوانی برای یک انتفاضه جدید در سرزمین‌های فلسطینی داده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.