سی‌ان‌ان: پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای مقابله با ایران است

شنبه, 18ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال – خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی روز جمعه ۱۷آذر ماه می‌نویسد در حالی که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) تمرکز خود را بر روی باز داشتن و مهار کره شمالی و جنگ با نیروهای داعش کرده است، جیمز متیس، وزیر دفاع، از برنامه‌ریزان نظامی خود خواسته است تا طرحی را برای مقابله با ایران در منطقه برای وی تهیه کنند.

سی‌ان‌ان می‌افزاید: «بحث‌های درونی فرماندهان نظامی آمریکا بر این محور می‌چرخد که چگونه ارتش آمریکا می‌تواند فعالیت‌های ایرانی‌ها در کشورهای همسایه را مهار و با آن مقابله کنند، بی‌آنکه مستقیم وارد یک نبرد نظامی با نیروهای ایرانی بشوند. با اینکه پنتاگون هنوز بطور علنی سخنی در این مورد نگفته است، اما یکی از مقامات ارشد نظامی نزدیک به متیسمی‌گوید: «بحث‌ها و نظرات گسترده‌ای در مورد ایران در حال جریان است.»

به گفته سی‌ان‌ان، اعلام این خبر هم‌زمان با تلاش‌های دولت ترامپ برای به وجود آوردن یک ائتلاف بزرگ بین‌المللی اقتصادی و دیپلماتیک برای مقابله و گسترش نفوذ ایران در منطقه می‌باشد.

سی‌ان‌ان می‌افزاید: «در این راستا، رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا، در هفته جاری ملاقات‌های مشخصی را با سران دولت‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان داشته است تا برنامه‌های آمریکا را با این متحدان اروپایی در مورد نحوه برخورد با ایران از طریق فشارهای سیاسی و اقتصادی هماهنگ کند.»

به گفته سی‌ان‌ان، کشور یمن در حال حاضر مهمترین نقطه تنش میان ایران و آمریکا می‌باشد. چون واشنگتن قصد مقابله با ایران در آن کشور را دارد از عربستان سعودی خواسته است تا از حملات هوایی بر علیه شهروندان آن کشور خودداری کند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.