فرانسه پایان فاجعه بار بحران اتمی ایران را پیش بینی کرد

جمعه, 6ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

لوران فابیوس، وزیر امور خارجۀ فرانسه، دیروز با انتقاد از انفعال ایران در حل بحران اتمی این کشور از طریق مذاکره گفت که پایان روند کنونی چالش اتمی ایران که وی از آن به عنوان “تهدید” یاد کرد در حال نزدیک شدن است و میتواند فاجعه بار باشد.

به گزارش ار اف ای، لوران فابیوس، وزیر امور خارجۀ فرانسه، دیروز انفعال ایران در مذاکرات بین المللی بر سر برنامۀ اتمی اش را مورد سرزنش قرار داد و گفت که لحظۀ تهدید در حال نزدیک شدن است.

وزیر امور خارجۀ فرانسه که این سخنان را در جمع دیپلمات های این کشور به مناسبت سال جدید میلادی ایراد می کرد همچنین اظهار داشت که تنها راه حل مناسب بحران اتمی ایران مذاکره است، هر چند او تأکید کرد که دولت ایران در این زمینه از خود انفعال نشان می دهد.

وزیر امور خارجۀ فرانسه در ادامه گفت : در این حال، لحظۀ تهدید در حال نزدیک شدن است. زیرا، از یک طرف دولت ایران، برغم همۀ ادعاهایش، به پیشروی خود در زمینۀ اتمی ادامه می دهد و از طرف دیگر غالب کشورها، از جمله اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، تأکید می کنند که دستیابی ایران به سلاح اتمی غیرقابل پذیرش است. وزیر امور خارجۀ فرانسه نگفت که منظور او از نزدیک شدن تهدید چیست. وی در پایان گفت که پایان روند کنونی بحران اتمی ایران در حال نزدیک شدن است و این پایان می تواند فاجعه بار باشد.

در این حال، یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در ملاقات با رییس جمهوری اسرائیل گفت که بحران اتمی ایران باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نه از راه جنگ.

اسرائیل بارها تأکید کرده که در صورت شکست تحریم ها و مذاکرات بین المللی در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی دست به اقدام نظامی علیه تأسیسات اتمی این کشور خواهد زد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مدیر کل این نهاد، یوکیو آمانو، در ملاقات با شیمون پرز، رییس جمهوری اسرائیل، در حاشیۀ اجلاس داووس تأکید کرده است که گفتگوها با ایران برای حل مسالمت آمیز بحران اتمی این کشور افزایش یافته است. پریروز، بنیامین نتانیاهو، بعد از انتخاب مجددش به عنوان نخست وزیر اسرائیل گفت که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی اولویت اول حکومت آیندۀ اسرائیل خواهد بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.