ارجاع پرونده محمدعلی طاهری به شعبه هم عرض و بررسی مجدد حکم اعدام او

سه شنبه, 21ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

محمدعلی طاهری، موسس «عرفان حلقه» که برای دومین بار حکم اعدامش به اتهام فسادفی‌الارض از سوی دیوان عالی کشور نقض شد مجددا پرونده او به شعبه عم عرض دادگاه انقلاب برای برررسی ارجاع شده است. محمدعلی طاهری از اردبیهشت ۹۰ تاکنون در سلول‌های انفرادی بند دو-الف سپاه پاسداران در زندان اوین به سر می‌برد. حکم پنج سال حبس او تمام شده و جریمه نقدی نیز پرداخته شده است. او اکنون برای اتهام فساد فی‌الارض که تاکنون به دو بار اعدام محکوم و هر دو بار نیز حکم نقض شده در زندان به سر می‌برد.

محمود علیزاه طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا روز ۲۱ آذر ماه با اعلام این خبر گفته است پرونده موکلش به شعبه هم عرض (شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب) به ریاست قاضی صلواتی ارجاع داده شده است.

این وکیل دادگستری به ایلنا گفت: «باید منتظر باشیم که شعبه تعیین وقت و به ما ابلاغ کند تا رسیدگی مجدد شروع شود.»

محمدعلی طاهری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شد و این حکم پنجم شهریور ۹۶ به او ابلاغ شد. اما این حکم از سوی دیوان عالی کشور در تاریخ هفتم آبان ماه به «دلیل نقض در پرونده» نقض شد.

محمد علی طاهری که از ۱۴ اردبیهشت ماه ۱۳۹۰ در بازداشت و تمام این مدت در سلول انفرادی بند دو-الف زندان اوین به سر می‌برد. برای اولین بار به اتهام‌های توهین به مقدسات، اتهام فعل حرام، رابطه نامشروع «تماس با مچ دست زن نامحرم در زمان عمل فرادرمانی» و به اتهام دخالت در امر پزشکی، تحصیل مال نامشروع و توزیع آثار سمعی– بصری و استفاده غیر مجاز از عناوین علمی پزشکی جمعا به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

اما آقای طاهری در تابستان ۱۳۹۳ به اتهام مفسد فی الارض که پش از آن در پرونده‌اش مطرح و رد شده بود، مجددا بازجویی شد. بازجویی شد. دادگاه او برای این اتهام در اسفند ماه ۱۳۹۳ برگزار شد و در نهایت در خرداد ماه ۱۳۹۴ با این اتهام به اعدام محکوم شد. وکلای او به این حکم اعتراض کردند و در نهایت سعید خلیلی، یکی از وکلای سابق آقای طاهری روز ۲۹ آذر ماه ۹۴ از نقض حکم اعدام موکلش در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور نقض و ارسال آن به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای رسیدگی مجدد خبر داد.

با این حال آقای طاهری روز ۹ اسفند ماه ۹۵ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده مجددا به اتهام «فساد فی الارض» متهم شد. با این حساب او دومین بار است که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد و دو بار نیز این حکم از سوی دیوان عالی کشور نقض شده است. در حال حاضر حکم اعدام این زندانی مجددا به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب برای بررسی ارجاع شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.