آمریکا دومین موشک پرتاب شده به عربستان را به ایران نسبت داد

چهارشنبه, 29ام آذر, 1396
اندازه قلم متن


نیکی هیلی، نمایندۀ ثابت آمریکا در سازمان ملل، دیروز سه شنبه نوزدهم دسامبر بار دیگر حکومت ایران و رفتارهای این کشور را در خاورمیانه مورد سرزنش قرار داد و گفت : موشک های پرتاب شده توسط حوثی های یمن به سوی عربستان متعلق به ایران است و از سوی این کشور در اختیار شیعیان یمنی گذاشته شده است.

نیکی هیلی که این سخنان را در شورای امنیت سازمان ملل ایراد می کرد، اظهار داشت که دولت ایران با ارسال موشک به یمن تحریم های بین المللی را نقض می کند و در واکنش به این اقدام باید تحریم هایی را علیه ایران مورد بررسی قرار داد. نیکی هیلی در ادامه افزود که دولت آمریکا در روزهای آینده دربارۀ این گزینه و گزینه های دیگر با دیگر کشورها گفتگو می کند.

نمایندۀ روسیه در سازمان ملل بلافاصله اظهار داشت که مسکو با چنین گزینه ای مخالف است و وقت آن رسیده که بکارگیری زبان تهدید و تحریم را کنار گذاشت.

در چهاردهم دسامبر گذشته نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل در کنفرانسی خبری در یک پایگاه نظامی آمریکا در واشنگتن باقی ماندۀ یکی از موشک های پرتاب شده توسط حوثی های یمن به روی عربستان را نشان داد و گفت که این موشک های متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. نیکی هیلی در سخنان دیروزش در شورای امنیت از همکارانش در این شورا خواست که بروند از نزدیک باقی مانده های این موشک را ببینند. با این حال، سازمان ملل هنوز این ادعای دولت آمریکا را تأئید نکرده و گفته است که برای روشن کردن منشاء موشک های پرتاب شده به سوی عربستان به تحقیق بیشتر نیاز دارد. متحدان اروپایی آمریکا در شورای امنیت، نظیر فرانسه، انگلستان، سوئد یا ایتالیا موضعی مشابه اتخاذ کرده اند، هر چند در خصوص اقدام های بی ثبات کنندۀ دولت ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی نموده اند.

سه شنبه پدافند هوایی عربستان برای دومین بار طی دو ماه گذشته یک موشک بالستیکی پرتاب شده توسط حوثی های یمن را در آسمان ریاض ردیابی و نابود کرد. نیکی هیلی پرتاب موشک جدید به روی عربستان را هشداری خطرناک به شورای امنیت سازمان ملل توصیف کرد.
از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.