افزایش سه‌برابری قیمت دارو تیر خلاص بر پیکر بی‌جان سلامت مردم

شنبه, 7ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

darukhaneh

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسن تأمینی‌لیچایی نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با یادآوری موضوعات مطرح شده مبنی‌بر تصمیم دولت برای آزادسازی ارز دارو، گفت: به طور حتم این اقدام غیرکارشناسی دولت به نفع هیچ کسی نیست، بلکه موجب نابودی حوزه سلامت و آسیب دیدن سلامت مردم می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس به صورت جدی موضوع افزایش قیمت دارو در کشور را پیگیری می‌کند، افزود: مجلس با ابزارهای خود از آزادسازی ارز دارو و افزایش قیمت دارو جلوگیری می‌کند.

وی با اعلام اینکه آزادسازی ارز دارو منجر به افزایش سه‌برابر قیمت دارو می‌شود، یادآور شد:‌ افزایش قیمت دارو کمر بیماران به‌ویژه بیماران صعب‌العلاج را می‌شکند، از این‌رو هم‌اکنون ضرورت حمایت مسئولان از بیماران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه مردم توان تحمل افزایش سه برابری قیمت دارو را ندارند، گفت: با توجه به ساختار بیمار گونه بیمه‌ها به هیچ وجه نمی‌توان به حمایت‌های بیمه‌ای برای تحت پوشش قرار دادن ما به‌التفاوت قیمت دارو تکیه کرد.

تأمینی‌لیچایی با اعلام اینکه دولت باید در حوزه سلامت تجدیدنظر کند، تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی، بهداشت و درمان برای مردم باید رایگان باشد، حال مسئولان بر سهم ۳۰ درصد مردم در حوزه سلامت هم راضی شدند اما به طور حتم افزایش سه برابری قیمت دارو غیرقابل تحمل است.

وی با بیان اینکه گران شدن دارو٬ داروخانه‌ها را هم با مشکل روبه‌رو کرده است٬ افزود: هم‌اکنون داروخانه قادر به تأمین و خرید داروهای مورد نیاز نیستند٬که این امر کمبود دارو در این مراکز را به‌دنبال دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه دولت باید به جای افزایش قیمت دارو به‌دنبال کاهش منطقی قیمت این محصولات باشد، یادآور شد: به طور حتم افزایش قیمت دارو با عدالت مطرح شده در سلامت از سوی دولت منافات دارد.

هم‌اکنون ۹۶ درصد از داروهای مصرفی داخلی در کشور تولید و حدود چهار درصد از خارج وارد می‌شود، این در حالی است که ۹۶ درصد تولید داخل از نظر ارزشی ۶۵ درصد و چهار درصد وارداتی حدود ۳۵ درصد ارزش ریالی را شامل می‌شود که با فعالیت و توسعه واحدهای موفق دارویی می‌توان روند کاهش وابستگی را تسریع کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.