حماس: «قاسم سلیمانی» به ما گفت برای جنگ بر سر اورشلیم کمک نظامی می‌کند

چهارشنبه, 6ام دی, 1396
اندازه قلم متن

یحیی سینوار، رئیس حماس در نوار غزه و اسماعیل هنیه رهبر حماس

در حالیکه کشورهای غربی از حمایت ایران از گروههای تروریستی در خاورمیانه انتقاد می کنند، رئیس تشکیلات حماس در نوار غزه از حمایت تمام قد ایران در جنگ بر سر اورشلیم خبر داد.

به گزارش تایمز اسرائیل، «یحیی سینوار» رئیس حماس در نوار غزه گفت یک مقام بلندپایه نظامی ایران به او قول داده این کشور از تمامی منابع نظامی اش برای کمک به گروه حماس در جنگ بر سر اورشلیم استفاده خواهد کرد.

به گفته سینوار، قاسم سلیمانی در گفتگو تلفنی به او گفته، «تمامی توانایی و پتانسیل ما برای جنگ و دفاع از اورشلیم در اختیار شما خواهد بود.»

سخنان سینوار در مورد سلیمانی روز دوشنبه چهارم دیماه از سوی خبرگزاری لبنانی و طرفدار ایران المیادین منتشر شد.

ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، ایران را به بی ثبات سازی در خاورمیانه از طریق کمک های تسلیحاتی به گروه های تروریستی متهم می کنند.

از نظر ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، گروه حماس، یک گروه تروریستی است.

گروه حماس تاکنون در سه جنگ با اسرائیل شرکت کرده است.

سینوار که در سال ۲۰۱۲ با قاسم سلیمانی در ایران دیدار کرده گفت از همان زمان، سلیمانی در تمام این مدت با شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین در تماس بوده است.

برخی رسانه های دولتی ایران روز دوشنبه در خبری با عنوان «جزئیات جدید از تماس تلفنی سردار سلیمانی با نیروهای مقاومت فلسطین» صحت این تماس تلفنی را تایید کرده بودند.

مقام های اسرائیل بارها از حمایت مالی و تسلیحاتی ایران از گروه حماس انتقاد کرده اند و به تازگی نیز نخست وزیر اسرائیل گفته با هرگونه تلاش ایران برای نزدیک شدن به مرزهای این کشور در سوریه مقابله خواهد کرد.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.