منع خانواده های محکومین به اعدام اهل رامشیر از دیدار با مسؤولین

دوشنبه, 9ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

arab-ahwaz-

در روزهای اخیر خانواده های جوانان عرب محکوم به اعدام از اهالی رامشیر در برابر فرمانداری این شهر تجمع کردند و خواستار دخالت مسؤولین منطقه در جلوگیری از اعدام فرزندان بی گناهشان شدند. بعد از پیگیریهای مداوم و تجمع مکرر خانواده ها همراه با بستگان خود در برابر ساختمان فرمانداری رامشیر، زندان کارون، دادگستری استان و دفتر أمام جمعه سید طالب موسوی جهت مطالبه مسؤولین، نهادها و شخصیت های مختلف محلی برای متوقف کردن أحکام اعدام صادره در حق فرزندانشان اقدامات انها بی نتیجه مانده و نیروهای اطلاعاتی مانع ملاقات آنان با مسؤولین شده اند.

در این راستا صبح روز شنبه بعضی از اعضای خانواده ها سعی در ملاقات با محمدباقر الفت رئیس کل دادگستری نموده اند اما فشار نیروهای اداره اطلاعات اهواز و نفوذ آنها در روند کلی پرونده تلاش آنان را در دیدن و ملاقات با رئیس کل دادگستری نیز بی نتیجه گذاشت.

فشارها و تهدیدها از سوی نیروهای اطلاعاتی بر اعضای خانواده ها به جایی رسیده که تعدادی از آنها را به ستاد خبری احضار کرده و آنها را تهدید کرده اند که چنانچه به پیگیریها و تلاشهایشان در مورد وضعیت فرزندانشان اطلاع رسانی کنند اقدام به دستگیری آنان خواهند نمود. فعالان حقوق بشر از اهواز گزارش داده اند که خانواده ها از طریق تلفن برای چندین بار مورد تهدید قرار گرفتند و این آزار و اذیت ها همچنان ادامه دارد و هدف نیروهای اطلاعاتی از این فشارها جلوگیری از تلاش خانواده ها برای لغو احکام اعدام صادر شده است.

لازم به ذکر است که احکام اعدام پنج عرب اهوازی فعال فرهنگی به نام های جابر آلبوشوکه، مختار آلبوشوکه، هادی راشدی، هاشم شعبانی نژاد و محمدعلی عموری نژاد از سوی دیوان عالی کشور شعبه ٣٢ تائید و روز چهارشنبە نه ژانویە به خانوادە آنان ابلاغ شد.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.