ادامه اعتراض‌ها در شهرهای مختلف ایران، تایید کشته شدن ۶ تن در اعتراض‌ها

دوشنبه, 11ام دی, 1396
اندازه قلم متن


ماشین آب پاش یگان ضد شورش درصدد متفرق کردن تجمع کنندگان در میدان فردوسی تهران است.

بر اساس گزارش‌های رسمی، «شش تن» در تجمع‌های روزهای اخیر در دو شهر دورود در استان لرستان و ایذه در استان خوزستان کشته شده‌اند.

پس از انتشار گزارش‌ها درباره شلیک ماموران نیروی انتظامی به معترضان در شهر دورود در استان لرستان، فرماندار این شهر روز دوشنبه ۱۱ دی، اعلام کرد که براساس «آمار رسمی» چهار تن در تجمع‌های روزهای گذشته کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ماشاءاله نعمتی گفت که در روز اول درگیری‌ها، در این شهر دو تن کشته شدند و افزود: در روز دوم، یکی از ماشین‌های آتش‌نشانی « به زور» توسط معترضان متوقف شد و «یک فرد میان‌سال و یک پسر ۱۲ تا ۱۵ ساله زیر این خودرو» کشته شدند.

پیشتر نیز شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی دراستان لرستان اعلام کرده بودند که تیراندازی‌ها در شهر درود که منجر به کشته شدن دو تن از تجمع کنندگان شده بود، از سوی نیروهای ضد شورش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

با این حال، حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی – امنیتی استانداری لرستان، روز یکشنبه ۱۰ دی، ضمن تایید اخبار مربوط به کشته شدن دو تن در «درگیری‌های دورود»، از «ردپای گروه‌های تکفیری و معاند» در این درگیری‌ها خبر داده بود.

او عنوان کرده بود که نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی به سوی تجمع‌کنندگان شلیک نکرده‌اند.

در مقابل، حمیدرضا کاظمی، عضو مجمع نمایندگان استان لرستان، در مجلس ضمن تائید کشته شدن این افراد با شلیک ماموران نیروی انتظامی اعلام کرد که «پلیس، راهی جز شلیک به هنجارشکنان نداشت».

درهمین حال، گزارش‌هایی درباره تیراندازی نیروهای امنیتی به معترضان در شهرهای دیگر ایران نیز منتشر شده است.

در این ارتباط، به گزارش خبرگزاری ایلنا، هدایت الله خادمی ، نماینده ایذه و باغ ملک در مجلس، گزارش‌ها درباره کشته شدن دو تن در تجمع‌های این شهر را تائید کرد و گفت که تعدادی نیز زخمی شده‌اند.

آقای خادمی جزئیات بیشتری درباره کشته شدن این دو تن بیان نکرد و درعین حال گفت که «نیروها و نهادهای امنیتی در حال شناسایی هستند تا کسانی که این تجمعات را مدیریت می کنند، شناسایی و با آنها برخورد کنند».

وی با اشاره به بازداشت تعدادی در ایذه افزود: «ماموران نیروی انتظامی در حین جستجو در برخی از منازل دستگیرشدگان مواد منفجره کشف و ضبط کردند».

تصاویر و ویدئوهای مختلفی از اعتراض‌ها و تظاهرات در شهر ایذه، در استان خوزستان، منتشر شده‌است. تظاهرکنندگان از جمله علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای و حسن روحانی شعار می‌دهند و یا می‌گویند: «می‌میریم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم».
ویدئوی منتشرشده از مراغه؛ معترضان شعار می‌دهند: استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. ملت آزادی خواه و میهن دوست ایران
    با سلام

    ما اهالی بختیاری روستای خلیل آباد خاکی از توابع شهرستان شهرکرد واقع در استان چهارمحال و بختیاری ضمن همدردی با شهروندان استان های لرستان، خوزستان و ملت داغدار ایران علاوه بر محکومیت سرکوب معترضان به وضع موجود، از کلیه ی افرادی که در نظام نا مشروع جمهوری اسلامی مسئولیت دارند می خواهیم حق قانونی مردم ایران را به رسمیت شناخته و فضا را برای برگزاری رفراندوم سراسری و استقرار حاکمیت ملی فراهم سازند و از سرکوب، ارعاب و اختلاف اندازی بین مردم بپرهیزند که همانا با برخورد سخت و خشن مردم آزاده ی ایران روبرو خواهند شد.

    ضمنا از کلیه ی اهالی روستاها و عشایر غیور ایرانی می خواهیم به این قیام ملی پیوسته و تا برگزاری رفراندوم و استقرار حاکمیت ملی از پای نمی نشینیم.

    زنده باد ایران
    زنده باد آزادی

    اهالی روستای خلیل آباد خاکی
    چهارمحال و بختیاری
    ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶ خورشیدی

    https://t.me/KhalilAbadKhaki