تصادف عمدی یک موتورسوار با دختر دوچرخه سوار قمی

جمعه, 22ام دی, 1396
اندازه قلم متن

به گزارش قم اسپورت، روز یکشنبه در حدود ساعت ۱۷:۳۰ در خیابان خاکفرج قم ، دختر دوچرخه سواری توسط یک موتورسوار از پشت هل داده می شود ، تعادل خود را از دست می دهد و از ناحیه صورت و سر به شدت آسیب می بیند.

وی می گوید: داشتم با آرامش کنار خیابان به سمت منزل ، رکاب می زدم اما ناگهان ضربه ای رو حس کردم دیگه نفهمیدم که چه اتفاقی افتاد. تا اینکه صدای کسی رو شنیدم که می گفت خانم خانم… و به هوش اومدم.

این دوچرخه سوار اینطور ادامه می دهد: بلندم کردن نشوندنم روی جدول کنار خیابون. گفتم چی شده ؟ گفتن تصادف کردی. گفتم چرا ؟ با کی؟ گفت یه موتورسوار عمدا بهت زد و فرار کرد. یهو دوچرخه رو دیدم یادم اومد داشتم رکاب میزدم. بعد از درد کتف و شونه و دستم زدم زیر گریه.

دختر دوچرخه سوار از لحظه تصادف چیزی را به خاطر ندارد. پس از این اتفاق بوده که پلیس و آمبولانس وارد کار می شوند و دوچرخه سوار به بیمارستان منتقل می شود.

این دختر دوچرخه سوار که نخواسته نامش فاش شود می گوید: صورتم که داغون شده. دستم شکسته. کتف و شونه و گردن و زانومم درد میکنه. سرمم که خیلی درد میکنه نمیدونم کی بود. داداشم رفته محل تصادف ولی کسی رو پیدا نکرده . شکایتم امروز داداشم رفته . کارشو راه ننداختن. دوچرخمم ندادن.

با این حال مشکل سپس مرتفع شده و به این موضوع رسیدگی لازم صورت گرفته و دوچرخه وی نیز به او بازگرداتده شده است. در این زمینه همکاری لازم با او صورت گرفته است.

این دیگر چه فرهنگی است؟

فرض کنید یک دختر دوچرخه سوار کنار خیابان در حال طی مسیرش است. واقعا چه فکری می کنیم؟ هر اقدامی در این خصوص ، چه دلمان بخواهد و چه دلمان نخواهد مصداق بی فرهنگی و سلب آزادی و آسایش یک انسان دیگر است.

هنوز هم در شهر ما کسانی هستند که مثلا با دیدن یک ورزشکار در محیط شهری یا یک پارک ، متلکی می پرانند یا می خواهند با بوق و داد و ویراژ و ترساندن ، ابراز وجود کنند و بگویند که ما هم در این عرصه خلقت حضور داریم.

چنین اتفاقاتی در قم سطح فرهنگ اجتماعی در قم را زیر سوال می برد و بهانه به دست کسانی می دهد که می خواهند چهره شهر قم را مخدوش کنند. از آن موتورسوار محترم باید پرسید آیا واقعا چنین رفتاری با خواهر خود را می پسندید؟ این رفتار در قاموس کدام دین و مذهب و فرهنگ و اعتقاد و منش آمده؟

موضوع دیگر پنهان کردن اتفاقاتی از این دست است. برخی به رسانه ها خرده می گیرند که چنین مواردی را منتشر نکنید. سوال این است که اگر منتشر نشود اتفاق مثبتی رخ می دهد؟ وظیفه رسانه ، نشان دادن یک حرکت قبیح به منظور فرهنگ سازی در بین اقشار جامعه است چنان که فرهنگ “پنهان سازی” هرگز در جامعه ما جواب نداده و نخواهد داد.

از: گویا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید