جلوگیری از برگزاری مراسم شعر خوانی لک امیر در هرسین کرمانشاه

یکشنبه, 1ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

مراسم شعر خوانی شبی با کیومرث امیری کله جوبی “لک امیر” در شهرستان هرسین از توابع کرمانشاه که قرار بود روز گذشته برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو و از اجرای این مراسم جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ جمعه ۲۹ دیماه ۹۶، قرار بود مراسم شعر خوانی شبی با کیومرث امیری کله جوبی “لک امیر” در شهرستان هرسین از توابع کرمانشاه برگزار شود که علیرغم فروش بلیط، با نظر مخالف نهادهای امنیتی به دلایل نامعلومی از اجرای این مراسم جلوگیری شد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “دیروز قرار بود که مراسم شعر خوانی شبی با لک امیر در شهرستان هرسین برگزار شود، علیرغم اینکه بلیط ها هم فروش رفته بود به دلایل نامعلومی لغو و از اجرای این مراسم جلوگیری کردند”.
این منبع در ادامه افزود: “لک امیر (کیومرث امیری کله جوبی) از شاعران نامدار و مردمی است که دکلمه اشعارش در سالهای اخیر او را در دل مردم، عزیز و دوست داشتنی کرده است”.

لازم به یادآوری است کیومرث امیری کله جوئی متخلص به لک امیر (له‌ک ئه‌مێر) متولد ۱۳۳۸ در روستای کله جوی از بخش فیروز آباد کرمانشاه است. وی از جوانی در حرفه روزنامه نگاری فعالیت خود را با روزنامه کیهان کرمانشاه آغاز کرد.

از لک امیر کتابهای متعددی از جمله مجموعه داستان (مرثیه ای برای تو)، مجموعه داستان(گورستان یخ زده)، کتاب شعر(خه‌ڕیوه‌)، مجموعه افسانه های لکی منتشر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.