وخامت حال زندانی سیاسی ایرج محمدی و ممانعت از درمان وی توسط بازجویان اطلاعات سپاه

یکشنبه, 15ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

irajmohamadiبنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی تبعیدی در زندان زاهدان ایرج محمدی در وضعیت حاد جسمی است اما باز جویان اطلاعات سپاه مانع درمان وی هستند.

زندانی سیاسی ایرج محمدی علاوه بر بیماری قبلی مانند بیماری کلیوی و تشدید عفونت در بدنش دچار بیماریهای دیگری شده است که به صورتهای لرزش شدید دست، سرگیجه و افتادن بر روی زمین هنگام برخواستن و بی حس شدن سمت چپ بدنش می باشد.

این بیماریها در اثر شکنجه های وحشیانه بازجویان اطلاعات سپاه در بازداشتگاه کاملا سری سپاه پاسداران ۸۱ رمضان در آذربایجان غربی می باشد. او توسط سرهنگ تمام پاسدار جانگیر نعمتی و سرهنگ ۲ پاسدار رضا حسن زاده بطور وحشیانه مورد شکنجه قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها جمجمه وی از ناحیه کیجگاه سمت چپ شکسته و باعث بیماری اعصاب و روان شده است.این ۲ جنایتکار علیه بشریت مدتی پیش برای تشدید فشار عاطفی علیه این زندانی سیاسی همسر وی را با تهدید و تطمیع وادار به تقاضای طلاق نمودند.

زندانی سیاسی ایرج محمدی به دستور این ۲ شکنجه گر سپاه پاسداران ممنوع درمان می باشد و به صورت تدریجی قصد زجرکش کردن وی را دارند. وضعیت جسمی این زندانی سیاسی هر روز وخیم تر می گردد.رئیس زندان زاهدان به او گفته است که ما بصورت نیابتی شما را اینجا نگهداری می کنیم و دادستان ارومیه محمد نوروزی تاکید کرده است که از درمان شما خوداری نمایم و بدون مواقت آنها قادر به درمان شما نیستیم.

او در حال حاضر در بند مواد مخدر بین زندانیان معتاد و خطرناک نگهداری می شود و در سلولی قرار دارد که چندین برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده اند و زندانیان بصورت کتابی کنار هم می خوابند و گاها ناچار هستند به صورت نوبتی استراحت کنند.

در حال حاضر ۳ زندانی تبعیدی زندان ارومیه زندانیان سیاسی محمد امین آگوشی،ایرج محمدی و پولاد خانی در بندهای مختلف زندان زاهدان نگهداری می شوند و حتی حق این را ندارند که در یک بند و کنار هم باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی که متوجه جان این زنذانی سیاسی می باشد هشادر می دهد و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به دادگاه جنایی بین المللی می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ بهمن ۹۱ برابر با ۰۳ فوریه ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.