گزارشی از آخرین وضعیت محمد نظری؛ زندانی سیاسی بیمار در زندان ارومیه

پنجشنبه, 5ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

محمدنظری زندانی سیاسی زندان ارومیه که در آبان‌ماه سال جاری به دلیل اعتراض به شرایط زندان و تضییع حقوق زندانیان از زندان رجایی شهر کرج به این زندان منتقل شد از بیماری سنگ کیسه صفرا رنج می‌برد، وی در روز های اخیر با تایید دادستان جهت درمان از زندان به بیمارستان اعزام شده ولی بدلیل عود کردن بیماری و تشخیص پزشکان بر اینکه وی باید تحت عمل جراحی قرار گیرد مجددا به زندان منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نظری زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه از بیماری سنگ کیسه صفرا رنج می‌برد.

این زندانی که از امکانات پزشکی در زندان محروم بود سرانجام با اجازه دادستان توانسته مجوز برای انتقال به بیمارستان شهر را کسب کند.

بیماری وی در زمان تحمل حبس عود کرده و پزشکان گفته‌اند باید سریعا تحت عمل جراحی قرار گیرد علیرغم این موضوع مامورین زندان به دلایل نامعلومی پس از شنیدن پاسخ پزشکان محمد نظری را مجددا به زندان مرکزی ارومیه منتقل کردند.
نزدیکان آقای نظری امیدوارند که طی دوهفته آینده وی مجددا جهت درمان و عمل جراحی به بیمارستان شهر منتقل شود و تا زمان اعزام وی به بیمارستان شهر وضعیت پزشکی او تحت نظر بهداری زندان رسیدگی شود.

نزدیکان این زندانی به هرانا گفتند “این زندانی سیاسی از زمان انتقال‌اش به زندان مرکزی ارومیه شرایط بهتری دارد حداقل بصورت مرتب و ماهیانه ملاقات های حضوری میتواند داشته باشد.”

محمد نظری یکی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران است که دوران محکومیت خود را در زندان ارومیه سپری می‌کند.

این زندانی که در حال سپری کردن بیست و چهارمین سال از حبس خود است قبل از انتقال به زندان ارومیه بعنوان اعتراض به روند حقوقی حاکم بر پرونده اش به مدت ۵۵ روز در اعتصاب غذا بسر برد.

پس از اینکه محمد نظری، با پااین مدت اعتصاب جهت رسیدگی به وضعیت پزشکی در بهداری زندان به سر می برد مورد برخورد فیزیکی از سوی ماموری به نام “ملازاده” قرار گرفت.

در پی بحث مشاجره آقای نظری و مامور مورد اشاره این مامور دو سیلی به محمد نظری زد که اقدام این مامور با اعتراض عمر (سعید) فقیه پور (در هجدهمین سال حبس) و خالد فریدونی (در هفدمین سال حبس)، دیگر زندانیان سیاسی روبرو شد.
علیرغم انتظار برای رسیدگی به اقدام غیرقانونی مامور “ملازاده” در مضروب کردن محمد نظری، نهایتا پرونده ای علیه خالد فریدونی و عمر فقیه پور مبنی بر درگیری با مامورین تشکیل شد.

در ادامه همین تنش، این سه زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج به زندان ارومیه در استان آذربایجان غربی منتقل شدند.

محمد نظری فرزند حمدالله متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد بازداشت و در حالی که اتهام وارده رد کرده بود و آن بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه می دانست به اعدام محکوم شد که این حکم بعد از گذشت ۵ سال به تحمل حبس ابد تقلیل یافت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.