۲۸ وکیل دادگستری برای انتخابات کانون وکلا رد صلاحیت شده‌اند

شنبه, 14ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

در آستانه برگزاری سی‌امین انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، از تهران خبر می‌رسد که دادگاه عالی انتظامی قضات صلاحیت ۲۸ وکیل دادگستری سرشناس را برای عضویت در هیئت مدیره این کانون رد کرده است.

به گزارش رادیو فردا، کانون وکلای دادگستری مرکز روز چهارشنبه ۱۱ بهمن خبر داد که دادگاه انتظامی قضات در نامه‌ای به همین تاریخ، صلاحیت ۹۸ وکیل دادگستری را برای نامزدی در سی‌امین انتخابات هیئت مدیره این کانون تأیید کرده است.

اسامی این ۹۸ تن که متشکل از ۸۳ وکیل مرد و ۱۵ وکیل زن است، در سایت کانون وکلای دادگستری منتشر شده اما در میان آنها نام برخی از شناخته‌شده‌ترین وکلای دادگستری دیده نمی‌شود.

همزمان برخی از منابع خبری فهرست ۲۸ نفره‌ای از برخی وکلای سرشناس دادگستری منتشر کرده‌اند که همگی برای انتخابات این دوره هیئت مدیره کانون رد صلاحیت شده‌اند.

در میان این فهرست نام‌هایی چون قاسم شعله‌سعدی، محمدحسین آقاسی، عبدالصمد خرمشاهی، فریده غیرت، مینا جعفری، مریم کیان‌ارثی و رمضان حاجی‌مشهدی به چشم می‌خورد.

در این زمینه سایت خبری انصاف‌نیوز به نقل از مینا جعفری، یکی از وکلای رد صلاحیت‌شده نوشته است که از دادگاه انتظامی قضات انتظار دارد در بیان مواضع خود شفافیت داشته باشد.

این وکیل رد صلاحیت شده تأکید کرده که در اولین فرصت و در راستای شفاف‌سازی در مورد علل عدم احراز صلاحیت خود، پیگیری قانونی را انجام خواهد داد.

انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای مرکز، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، و در دوره‌های قبلی برگزاری این انتخابات هم شماری از وکلای دادگستری سرشناس ایرانی رد صلاحیت شده بودند.

پیشتر در آستانه بیست و هشتمین دوره از انتخابات هیئت مدیره کانون وکلا، حسن روحانی رئیس‌جمهور، بر استقلال کانون وکلا به عنوان یک «اصل مسلم» تأکید کرده بود، اما درست همان زمان ۲۹ وکیل دادگستری برای نامزدی در این انتخابات رد صلاحیت شدند.

در دوره بیست و نهم نیز که در اسفند ماه ۹۴ برگزار شد، ۲۵ وکیل سرشناس دادگستری با تصمیم دادگاه عالی انتظامی قضات امکان نامزدی در این انتخابات را نیافتند.

در انتخابات امسال که اسفندماه برگزار خواهد شد، ۹۸ وکیل دادگستری قرار است برای ۱۸ کرسی هیئت مدیره این نهاد مستقل حقوقی به رقابت بپردازند.

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.