کورش زعیم به مرخصی اعزام شد

چهارشنبه, 18ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

کورش زعیم به مرخصی اعزام شد
تداوم بازداشت محمد نجفی و علی باقری

کورش زعیم زندانی سیاسی سالخورده و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران روز گذشته مورخ ۱۶ بهمن‌ماه، از زندان اوین برای مدت سه روز به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کوروش زعیم زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین روز گذشته ۱۶ بهمن‌ماه به مرخصی سه روزه اعزام شد.

علی‌رغم گذشت یک سوم از دوران محکومیت چهار ساله این زندانی سیاسی و دارا بودن کهولت سن کماکان آزادی مشروط شامل حال وی نشده است.

این فعال سیاسی مردادماه سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

تداوم بازداشت محمد نجفی و علی باقری 

محمد نجفی، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری، و علی باقری، از فعالان مدنی در اراک، به دلیل اطلاع‌رسانی در خصوص مرگ یکی از بازداشت‌شدگان تظاهرات سراسری در زندان، هم‌اکنون محروم از حق ملاقات در زندان اراک نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نجفی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری در پی افشاگری در خصوص مرگ وحید حیدری یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری در زندان اراک روز ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۶، از سوی نیروهای امنیتی در مقابل منزلش در شهر اراک بازداشت شد؛ وی طی سه هفته گذشته در زندان مرکزی آرک تحت بازجویی به سر برده و روز گذشته به زندان مرکزی اراک منتقل شده است.

علی باقری، فعال مدنی ،نیز طی هفته‌های گذشته بازداشت و روز گذشته به زندان مرکزی اراک انتقال یافته است.

این شهروندان از حق ملاقات و دسترسی به وکیل محروم‌اند.

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.