آقایان قدیانی و آقاجری، به احترام تان کلاه بر می دارم

چهارشنبه, 18ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

 

حامد آئینه وند

پیش از آنکه تظاهرات سراسری فراگیر شود، هشتگ های پشیمانی در فضای مجازی صدای معترضان را طنین انداز کرد تا اندکی بعد و در دی ماه ۹۶، مردم به جان آمده از استبداد دینی که به نام جمهوری اسلامی چهار دهه است روزگاری پیوسته بدتر از دیروز دارند به خیابان بیایند. با ورود اعتراضات به فاز خیابانی، مردم مخالفت عیان خود را با آنچه به اسم اصلاحات بیش از دو دهه به آنها فروخته شده بود و رسما پایه های استبداد را محکم می کرد نشان دادند. اعتراضات به این جهت بود که روحانی به جای ایستادگی در برابر استبداد مسیر کرنش و تعظیم بر گزید و آنها به زودی دریافتند که تاختن به رقیب در ایام انتخابات نمایشی گذارا بوده است و روحانی خود بخشی از پازل بزرگ استبداد است، کسی که شعار رفع حصر داده بود در این سالها حتی یک دیدار با محصوران نتوانست انجام دهد.

در نتیجه صاحبان هشتگ های پشیمانی با شعار اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا به خیابان زدند تا صاحبان قدرت تصور نکنند خشم پشیمانی در فضای مجازی باقی می ماند و رنگ واقعی به خود نمی گیرد. آنها چنان که در یاداشتی اشاره کردم به واقع از رای به روحانی پشیمان نبودند و از بازی در زمین نظام پشیمان شدند. بازی در زمین نابرابری که پس از ۲۰ سال هیچ بردی جز آنکه دریافتند مادامی که در این زمین بازی می کنند بازنده اند برای آنان نداشت.

عده ای که سالهاست کباده اصلاح طلبی می کشند و با شعار فردای بهتر در فضای مجازی فعالیت می کنند در واقعیت و با استمرار طلبی جز فردای بدتری برای ایرانیان خلق نکرده اند و تمام خلاقیت و همت آنها مصروف تولید و باز تولید ترس شده است. آنها دست ملت را خوانده اند و هوشمندانه و در سایه ترس مردم، فضایی برای جولان ژنهای خوب فراهم کرده اند تا جنس بنجل خودشان را با تر س از جنس بنجل تر رقیب به مردم بفروشند.

در عرصه داخلی از این گفتند که اگر رقیبشان پیروز شود چهار ساله نیست و چهل ساله است و حالا که جنبش اعتراضی مردم از آنها و وعده های خیالی آنان عبور کرده است بانگ سوری شدن ایران را در صورت تداوم اعتراضات بلند کرده اند. بلند کردن بانگ سوری شدن، تلاش ماهرانه ای است تا وحشت فروپاشی از نظام را به مردم منتقل کنند. می خواهند بگویند نتیجه اعتراضات شما به نظام چون بومرنگی است که به خودتان باز خواهد گشت و این بومرنگ نامش “سوری شدن ایران” است. باور کردن این دروغ نتیجه اش می شود استمرار وضعیت فعلی. چیزی که اصلاح طلبان برای آن تلاش می کنند. وقتی منتقدانی مسن تر از راقم این سطور نیز چون سازگارا، علیجانی، مخملباف، کرمی و … به کالبد شکافی این دروغ شتافتند اینک با تحریف سخنان منتقدان نظام که می گویند اگر جمهوری اسلامی خدایی ناکرده دست به کشتار بزند جهان باید در برابر حکومت ایران چون لیبی قاطعانه واکنش نشان دهد آنها را طرفدار لیبی شدن ایران معرفی می کنند. این افراد که تمام هویت و اعتبار خود را از انقلاب ۵۷ می گیرند و از نعمات آن هم به قیمت پریشانی و پشیمانی یک ملت بهره مند شده اند حالا از اساس ضد انقلاب شده اند و به جای آنکه در خصوص عملکرد ۲۰ ساله خود با وعده اصلاحات توضیح دهند جز ارجاع ما به سوریه شدن یا لییبی شدن حرف دیگری ندارند. و با نمک توئیت می کنند که در سال ۵۵ کمتر از نیمی از زنان ۱۵ تا ۲۴ سال سواد خواندن و نوشتن داشتند و امروز ۹۸ درصد آنان در این رده سنی باسوادند. آن سالها امثال طالقانی و شریعتی وبازرگان مروج اسلام بودند، حالا جنتی، علم الهدی، صدیقی و سید احمد خاتمی. این یعنی پیشرفت جامعه و پسرفت حکومت. خود را به کوچه علی چپ می زنند با سوادی مردم بعد از ۴۰ سال زمان به زمانه ربط دارد نه جمهوری اسلامی و آن سالها (۵۵) شریعتی و بازرگان بیشتر منتقد حکومت بودند تا مروجان اسلام و خاتمی چه محمد چه احمد و صدیقی و. . . در ساختار حکومت بوده اند. به انضمام اینکه توئیت کنندگان توضیح نمی دهند که بازرگان وقتی در حکومت آمد چه کسانی او راوادار به استعفا کردند؟ آن حکومت ۵۵ اگر الان بود خیلی بیشتر از این حکومت پیش رفته بود چون کارگزارنش واقعا پیشرفته تر هم بودند. چنانکه در یاداشت “فیلترینگ در ایران شکست یک سیاست” توضیح دادم جمهوری اسلامی در مبارزه با تکنولوژی شکست خورده است. وقتی پس از فیلتر تلگرام بازید سایتها به آمار قبل باز گشت و مردم همه از فیلتر شکن استفاده می کردند فقط یک راه وجود داشت و آن قطع کلی اینترنت بود که عملی نبود. این هیچ ربطی به اصلاحات و اصلاح طلبی و جامعه مدنی و بدوی ندارد. عملیاتی نیست چون تمام امور ریز و درشت کشور با اینترنت گره خورده است. حالا رفع فیلتر از تلگرام را هم می خواهند به پای دولت و خودشان بنویسند که بله ما همه خوبیم… . در صورتی که دولت به این نتیجه رسید که ادامه فیلترینگ فقط مایه آبرو ریزی است و با آمدن سیستم “بلاک چین” که در آینده نزیک فیلتریگ را هم به تاریخ می فرستد فقط سیاهی به زغال می ماند خود دست به رفع فیلتر زد. دراین شرایط است که نهیب قدیانی و آقاجری که سمت مردم آمده اند و بر دوستان قدیمی شوریده اند و توهم سوریه و لیبی شدن را به سخره گرفتند و منافع مردم را بر منافع اصلاح طلبان در عمل رجحان داده اند و تلاش می کنند دو ستانی را که خوابند بیدار کنند و دو ستانی که خودشان را به خواب زده اند به خود بیاورند را باید پاس داشت. من به احترام این دو عزیز بزرگ، کلاه از سر بر می دارم و بازگشت آنان را به آغوش ملت خوشامد می گویم.

https://t. me/hamedaynehvand


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.