انتقاد دولت ‌آلمان از “رویکرد تهاجمی” ایران نسبت به اسرائیل

سه شنبه, 24ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان

دولت آلمان از اقدامات نظامی ایران در سوریه و لبنان به‌شدت انتقاد کرد. آلمان با اشاره به تنش نظامی اخیر میان اسرائیل و سوریه اقدامات نظامی ایران در منطقه را دامن زدن به جنگ داخلی سوریه خوانده است.

دولت آلمان با اشاره به بالا گرفتن تنش نظامی میان اسرائیل و سوریه از رویکرد نظامی ایران در سوریه و لبنان شدیدا انتقاد کرد.

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه (۱۲ فوریه/ ۲۳ بهمن) در برلین گفت، این عملیات به‌ویژه آن‌ها که توسط شبه‌‌نظامیان تحت نفوذ ایران انجام می‌شوند به “وخامت خطرناک جنگ داخلی سوریه” می‌انجامد.

زایبرت افزود، به این دلیل دولت آلمان از ایران می‌خواهد، از “رویکرد تهاجمی خود نسبت به اسرائیل دست بردارد.” آلمان علاوه بر این قویا اطمینان دارد که این حق اسرائیل است که از خود در برابر حملات دفاع کند.

نیروی هوایی اسرائیل روز شنبه (۱۰ فوریه) دست به رشته حملات هوایی در سوریه زد و به گفته خود، چند موضع ایرانی و سوری در این کشور را هدف قرار داد. اسرائیل می‌گوید، علت این حملات نفوذ یک پهپاد ایرانی در بامداد همان روز (۲۱ بهمن) از سوریه به حریم هوایی اسرائیل بود.

در جریان این حملات یک فروند جنگنده “اف ۱۶” اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفت و در خاک اسرائیل سرنگون شد.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد، اسرائیل سرنگون کردن “پهپاد ایرانی” را با تکیه بر حق خود در دفاع از حریم هوایی این کشور مشروع می‌داند.

سخنگوی دولت آلمان گفت، وزارت خارجه خود در این مورد اطلاعاتی در دست ندارد و بدون شناخت وضعیت واقعی در محل، قضاوت در این باره مشکل است. با این حال، این اولین بار نیست که یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی به حریم هوایی اسرائیل نفوذ می‌کند. بر همین پایه دولت آلمان رویکرد اسرائیل در این زمینه را “بسیار عقلانی” می‌داند.

ایران خبر سرنگونی پهپاد خود توسط اسرائیل را تکذیب کرده است. علی شمخانی‌، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران سرنگونی جنگنده اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه را نشان آن خواند که “هر اشتباهی که اسرائیل در منطقه مرتکب شود بدون پاسخ نخواهد ماند.”

او همچنین گفت که سرنگونی این جنگنده “معادله عدم توازن قوا در منطقه را تغییر داد.”

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.